יריית הפתיחה לחשיפות לקראת תערוכת פריז נורתה. פיטר שרייר, מעצב העל של קונצרן יונדאי-קיה, מככב בסרטון ששחררה היצרנית ומתאר את תהליך העיצוב של יונדאי i30 החדשה.
שרייר מתאר את הדור הבא של ה-i30 - לא במפתיע - בדיוק כפי שהוא כינה את קודמו: "מכונית שעוצבה באירופה, תוכננה באירופה. מכונית אירופאית".
אי אפשר להגיד שהקריצה הברורה ליבשת הישנה מרעידה עולמות, כבר מזה כמה שנים שיונדאי מפצלת את יעוד המכוניות שלה לשני השווקים העיקריים - האמריקאי חובב הסדאנים שמקבל מכוניות כמו האלנטרה וסונטה; והאירופאי, שמקבל בעיקר מכוניות האצ'בק דוגמת ה-i20 וה-i30. היצרנית גם עושה מאמץ כביר לעשות הבדלה מודגשת, הן בפיתוח והן במכירה ובמיתוג, בין הדגמים המיועדים ליבשות השונות.
ה-i30 החדשה מציגה - כך עפ"י שרייר - את הצעד הבא בשפת העיצוב של יונדאי, ומשלבת בתוכה אלמנטים רבים מסגנונות שונים. זאת על מנת לפנות בעזרתה למנעד רחב של אנשים "זו מכונית לכולם, בעיצובה לא בחנו רק לקוח אחד, התמקדנו במגוון רחב מאוד של אנשים" הוסיף המעצב.
יחד עם זאת, בסרטון שהציגה יונדאי, נראית התקדמות מועטה למדי ביחס לעיצובים הנוכחיים שלה. הגריל ה"גולש" החדש זהה כמעט לחלוטין לזה המאתר את חזיתה של הסונטה החדשה (בגרסת הבסיס הישראלית) וצבירי הפנסים מזכירים שילוב בין אלו של הטוסון לאלו המופיעים באלנטרה. צפו בסרטון וספרו לנו מה אתם חושבים.
צפייה בתוכן יונדאי i30 החדשה - הטיזר הראשון
יונדאי i30 החדשה תוצג כאמור בתערוכת פריז שתתקיים בין הראשון ל-16 באוקטובר, אך היא צפויה להיחשף עוד קודם לכן, ב-7 לספטמבר.
שוב [ככל הנראה] יתקינו מערכת מולטימדיה בישראל. ושוב, למרות העיצוב היפה, נראה יונדאי שהנהגים "מדביקים" בסיס לסמרטפון, על הדש-בורד - כי במערכת הישראלית אין וייז.
לא לזה פילל שרייר.