לאחר שנרכשה על-ידי קבוצת KG לפני 3 חודשים, נסגרו חובות העתק והיצרנית הקטנה מקוריאה יוצאת לדרך חדשה עם דגמים חדשים והשקעה בחשמל
מאת: רן סגל
פורסם 13.11.22
יצרנית רכב השטח הקטנה
סאנגיונג עברה שנים לא פשוטות, שהחלו בתהליך פשיטת רגל לאחר שצברה חובות עתק (כ-285 מיליון דולר) ובעלת הבית "מהינדרה" ההודית חתכה את צינור החמצן וחיפשה לה קונים. עד כמה מצבה קשה תמחיש העובדה שמבין המותגים המייצרים בדרום קוריאה - GM קוריאה (ללא רכבים בייבוא), רנו-סמסונג, קיה ויונדאי - זו האחרונה תופסת נתח שוק של 50.7% עם מעל ל-726 אלף יחידות, בעוד סאנגיונג מסתפקת ב-3.9% בלבד עם קצת יותר מ-56 אלף יחידות (נכון לשנת 2021).
השנתיים האחרונות היו בסימן אי-וודאות, כאשר במהלכן אישר בית המשפט בסיאול לענייני פשיטות רגל מספר הארכות, שכן קופצים רבים על המציאה לא היו ואלו שכן (אדיסון מוטורס למשל) התקשו לעמוד בחובות אותן השאירה. כמוצא אחרון, בחודש יוני אישר בית המשפט את רכישתה, הפעם על-ידי קבוצת KG המגיעה מתחומי הכימיקלים והפלדה וכעת שולמו כל חובתיה של סאנגיונג.
בסאנגיונג תולים תקוות בבעלים החדשים ומתכננים לחזק את קו הדגמים ולהגדיל את המכירות עם רכב הפנאי-שטח Torres שנחשף לפני 5 חודשים ולפתח את תחום החשמל שהחל עם הקוראנדו e-Motion וימשיך עם ה-U100 שיוצג ב-2023 ויצויד בסוללות מבית BYD, המספקת אותן גם לטסלה למשל.
פורסם לראשונה ב- 13.11.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות