השנה האחרונה של לובינסקי הייתה מוצלחת, לדברי מנכ"ל החברה דורי מנור. מותגי סיטרואן ופיג'ו מכרו יחד ב-2011 כמעט 16 אלף רכבים (15,996 ליתר דיוק), זאת לעומת 12,335 ב-2010. מדובר בגידול מרשים של כ-30%. בפילוח למותגים, פיג'ו גדלה ב-34% וסיטרואן בכ-21%. בנוסף נמכרו כמה מאות יחידות של המכונית הסינית MG-סאיק 550.
סיכום השנה אמנם חשוב אך מעניינת אף יותר מבחינת לובינסקי השנה הקרובה, במהלכה ינחתו בישראל מספר רב של כלי רכב חדשים או מחודשים.
פיג'ו 2012:
החדשה החשובה ביותר (תרתי משמע) מצידה של פיג'ו היא פיג'ו 208 שצפוייה לנחות בישראל כבר באוגוסט הקרוב. בפיג'ו מבטיחים להחזיר את הכיף לנהיגה אחרי שהוא קצת נעלם לו עם פיג'ו 207 הנוכחית. ה-208 תצוייד במנוע 1.6 (120 כוחות סוס) ותיבה אוטומטית או במנוע 1.2 משולש צילינדרים (82 כ"ס) המשודך לתיבה רובוטית וככל הנראה יוצעו גם גרסאות בעלות תיבות ידניות. כל הגרסאות יצוידו במסך טאצ' מובנה. מהדורת GTI ספורטיבית ככל הנראה תנחת בארץ באוקטובר, אחרי תערוכת פרנקפורט.
פיג'ו 208 GTI. בפיג'ו מבטיחים הפעם מכונית לנהג / צילומים: יצרן
החל מאפריל 2012 תשווק פיג'ו 107 בגרסתה המחודשת. המחירים צפויים להתייקר לכדי כ-70 אלף שקל לגרסה הידנית וכ-75 אלף לגרסה הרובוטית. המנוע ישאר בנפח 1.0 ליטר עם 68 כוחות סוס.
פיג'ו 508 תשווק השנה בצורה אגרסיבית יותר. ה-508 לא יכלה להמכר בכמויות גדולות עד כה בגלל הצונאמי ביפן שפגע באופן עקיף גם במפעל תיבות ההילוכים של אייסין. רכבי השטח פיג'ו 4008 וסיטרואן אייר-קרוסר ככל הנראה לא ינחתו בישראל מכיוון שהן מוצעות רק עם גיר ידני. גם פיג'ו 3008 הייבריד וה-508RXH , שמתחרה בסובארו אאוטבק, לא יגיעו עקב תקנות מיסים שלא מעודדות דיזלים-היברידיים. פיג'ו ION החשמלית צפויה להתחיל להימכר השנה בישראל, אולם תאריך ההשקה אינו ברור נכון לעכשיו.
סיטרואן 2012:
סיטרואן C1 תחזור לישראל בקרוב לאחר שהצליחה לעבור הפעם את כל הליכי התקינה. היא תוצע בגרסה מעט שונה ובמחיר מעט שונה מתאומתה הזהה פיג'ו 107. במסיבת העיתונאים צויינה סיטרואן כמי שפוזלת לכיוון שוק נהגי המוניות עם גרסאות דיזל חסכוניות במיוחד לסיטרואן C4 ולסיטרואן C3 פיקאסו.
סיטרואן ברלינגו / פיג'ו פרטנר יעלו ארצה השנה עם גרסת בסיס חדשה (מנוע דיזל המייצר 75 כ"ס) שתחליף את הגרסה הישנה ששיווקה יפסק. התאומים יוצגו גם בגרסת 6 מושבים. מדובר בבשורה מעניינת מכיוון שגרסה זו תוצע במחיר של כ-135,000 שקל, דבר שיהפוך אותה למשפחתית 6 מקומות הזולה בישראל. למי שצריך יותר, מלובינסקי נמסר שסביר כי תוצע גם גרסת 8 מקומות בתוספת מחיר לא גדולה.
סיטרואן DS4. לפעמים קשה לא להסתכל על הקנקן.
בסיטרואן מבקשים להפריד באופן ברור בין המותג העממי למותג היוקרה שלהם – DS. לכן יחנכו לובינסקי חנות יחודית למותג בבית צרפת בת"א. מיד לאחר תערוכת אוטומוטור צפויות להתחיל להמכר בישראל סיטרואן DS4 וסיטרואן DS5. ה-DS4 תוצע עם מנוע 1.6 בשני הספקים. 156 כ"ס המשודכך לתיבה רובוטית ו-163 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית 6 הילוכים של אייסין. ה-DS5 תנחת עם אותו המנוע בשני הספקים: 156 כ"ס ותיבה רובוטית ו-200 כ"ס עם תיבה ידנית. מחיריה של ה-DS4 צפויים לנוע בין 175-180 אלף שקל ומחירי ה-DS5 בין 220-230 אלף שקל.
סאיק-MG 2012
המשפחתית MG-סאיק 350 תנחת בארץ בחצי השני של השנה עם מנוע יחיד 1.5 ליטר (105 כ"ס) ובמחיר של 114,990 שקל. ה-350 תוצע בגרסה אחת, מאובזרת מאוד, עם גג שמש, ריפודי עור, מערכת מולטימדיה מתקדמת, חישוקים קלים ועוד. בהמשך יתכן שתוצע גרסת בסיס זולה יותר וכן מנוע חדש – במידה ויעמוד בתקן יורו-5. לדברי נציגי לובינסקי צפויות להמכר לפחות 1000 מכוניות MG בשנה הקרובה.
סאיק MG-350. הסינית המשפחתית הראשונה בישראל, זולה ביחס לאבזור
לדגמי לובינסקי בישראל – פיג'ו סיטרואן סאיק-MG
פורסם לראשונה ב- 27.02.12
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות