בתחילת ספטמבר יפתחו שערי ׳תערוכת הניידות׳ של מינכן - היורשת הרוחנית של תערוכת הרכב הגדולה והדו-שנתית בפרנקפורט, זו שנחשבה במשך שנים לאחת החשובות באירופה. בהתאם, התערוכה בבוואריה מעניקה במה עבור היצרניות האירופאיות בעיקר, וגם הסיניות שמעוניינות לחדור ליבשת הישנה. קבלו הצצה.
אודי: באיחור של כשנתיים יוצג ה-Q6 e-tron, דגם חשמלי רביעי עבור אודי וראשון על בסיס פלטפורמת PPE שפותחה בשיתוף פורשה. הוא צפוי להעמיד אלטרנטיבה חשמלית ל-Q5 בנזין-דיזל הפופלרי, כשמבחינת ממדים הוא ימוצב בין ה-Q4 e-tron ל-Q8 e-tron.
מערכת ההנעה כוללת שני מנועים בהספק של כ-400 כ"ס, עם סוללת 100 קוט"ש שתאפשר כ-600 ק"מ בין טעינות עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה (270 קילוואט).
ב.מ.וו: ה'ניאו קלאסה' הוא קונספט שתציג ב.מ.וו בתערוכה הביתית האמור לשקף גישה עיצובית עתידית למותג, שיהיה נקי ומאופק יחסית לדגמים העכשוויים. וגם קדימון לדור הבא של סדרה 3, שתיחשף רשמית רק בעוד שנתיים. זו תהיה גם מכונית ראשונה ליצרנית שתתבסס על פלטפורמה חדשה וייעודית להנעה חשמלית, הקיימת במתחרות הישירות אך עדיין לא בב.מ.וו שהיצע החשמליות שלה מוסב מבנזין וסובל כתוצאה מכך מנחיתות הנדסית ועיצובית.
טסלה: היצרנית האמריקאית נמנעת מהשקעה בביתן בתערוכות הרכב המסורתיות, תשתתף באופן נדיר בזו של מינכן. על פי הערכות היא תציג את מודל 3 המחודשת ('היילנד'), עם שינויים עיצוביים קלים ומערכת מולטימדיה משופרת. בנוסף, ייתכן ואף תוצג מודל 2, משפחתית קומפקטית וזולה-יחסית.
מיני: אחרי הפור-פליי הארוך בהיסטוריה, מיני תחשוף באופן מלא את הדור הבא של קופר עם שלוש דלתות ושל קאנטרימן עם מנועי בנזין או חשמל. הגרסה החשמלית לקופר תיוצר בסין על ידי גרייטוול, בעוד זו עם מנועי בנזין תמשיך להית מיוצרת במפעל המקורי באוקספורד, בבריטניה. הקאנטרימן ייוצר במפעל חדש בלייפציג שבמזרח גרמניה, בשונה מאחיו לפלטפורמה ב.מ.וו X1 שייוצר ברגנסבורג שבבוואריה.
מרצדס: היצרנית משטוטגארט תציג קונספט לדור הבא והחשמלי של ה-A קלאס. היא תהיה בתצורת סדאן שנחשב יעיל יותר מבחינה אווירודינמית מתצורת האצ'בק הפופולארית באירופה. על פי דיווחים בתקשורת העולמית, הוא יתבסס על פלטפורמת MMA, שתותאם להנעות חשמליות אך תאפשר שימוש גם במנועי בעירה פנימית. סוללה במתח גבוה (800 וולט) תאפשר טעינה אולטרה מהירה (350 קילוואט).
פולקסווגן: היצרנית מוולספבורג תציג את ID7 GTX, גרסת ביצועים למשפחתית הגדולה. עם כ-390 כ"ס משני מנועים חשמליים, כ-100 כ"ס יותר מה-ID7 הרגילה, אבל עדיין חלש משמעותית ממודל 3 פרפורמנס (513 כ"ס) ולכן ספק אם תצליח להשתוות לביצועים של המתחרה האמריקאית. מערכות המיתלים, הבלמים וההיגוי צפויות לקבל כיול שונה על מנת לשפר את היכולת הדינמית.
בנוסף תוצג גם פאסאט חדשה, רק במרכב סטיישן, על בסיס הדור הבא של סקודה סופרב שתיחשף לאחר מכן.
רנו: היצרנית הצרפתית תציג דור חדש לסניק, שיהפוך לדגם פנאי חשמלי כתשובה לטסלה מודל Y וסקודה אניאק. לדגם התצוגה מערכת הנעת מימן אולם הדגם הסדרתי צפוי להיות חשמלי ולהשתמש במערכות ההנעה המוכרות של היצרנית. רנו טרם הצהירה האם תציע אותו גם בתצורת ׳גרנד׳ עם מקום לשבעה נוסעים בדומה לגרנד סניק בנזין היוצא.
BYD: היצרנית הסינית הצומחת במהירות תציג שלושה דגמים חדשים לעיניים אירופאיות. הסיל שתהיה תשובה לטסלה מודל 3, הדולפין שתהיה משפחתית קומפקטית ואלטרנטיבה לפולקסווגן ID3 וגם הסיגל שהוצגה לראשונה בשנגחאי כחשמלית קטנה בעלת ממדים דומים לאלו של דאצ'יה ספרינג. המחיר צפוי להיות דומה וזול יחסית - כ-20 אלף יורו, בישראל כ-120 אלף שקלים.
פורסם לראשונה ב- 27.07.23
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות