הלקוחות המסורתיים של הטנדרים האמריקאיים לא חלמו שהדור הבא של הטנדר לבית ראם יוצג דווקא בתערוכת הטכנולוגיה CES. אבל הדרישה לחשמל לא פסחה על הסגמנט הקשוח הזה, ואחרי שפורד כבר משווקת טנדר חשמלי בארה"ב ואחרי ששברולט הציגה דגם כזה שיתחיל להימכר במהלך השונה, הגיעה תורה של סטלנטיס לחשוף את הראם רבולושן - אב טיפוס מתקדם לטנדר חשמלי ראשון מבית חטיבת המסחריות של קרייזלר.
כבסיס תשמש פלטפורמת STLA FRAME, למעשה שלדת סולם שתוסב לאכלס מנועים חשמליים ומצברים, בדומה לטנדר של פורד אך בשונה מהטנדר של שברולט. הבחירה בתצורה זו תאפשר לשמור על כושר העמסה וגרירה דומים לראם 1500 המשווק כיום (עם מנועי בנזין או דיזל), הגבוהים לדברי היצרנית מהמתחרים הישירים.
מתלי אוויר אדפטביים מלפנים ומאחור הם ציוד תקני על מנת לאפשר מרווח גחון משתנה (וגם תמיכה טובה יותר בנסיעה עם או בלי מטען בארגז), ויש גם היגוי אחורי אקטיבי בזווית גדולה מהמקובל (15 מעלות) על מנת לשפר את יכולת התמרון.
מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים, אחורי וקדמי, המאפשרים הנעה כפולה. היצרנית לא פרסמה נתוני הספק או טווח נסיעה, אך ראם מבטיחה שהוא יהיה גדול מהמתחרים הישירים (F150 לייטנינג עם 510 ק"מ וסילברדו EV עם 640 ק"מ). היצרנית כן מציינת כי מצברים במתח 800V יאפשרו שימוש בעמדות טעינה אולטרה מהירות בקצב של 350 קילוואט והוספת כ-160 ק"מ ב-10 דקות בלבד.
העיצוב החיצוני כמעט ואינו מזכיר את הראם המוכר. עם יחידות תאורה קדמיות לרוחב כל החזית והאחוריים, בתי גלגלים מורחבים כדי לאפשר מקום לצמיגי וחישוקי ענק ("35 על חישוקי "24) ופתרונות להקטנת מקדם הגרר כמו מצלמות במקום מראות וידיות פתיחת דלתות מוסלקות. כמקובל בחשמליות מודרניות, יש תא מטען מתחת למכסה הקדמי, בעוד שמאחור ניתן להאריך את הארגז לטובת מטען חורג באמצעות מנגנון ייחודי לדלת. ראם תמשיך להציע את תא האכסון המוכר Ram-Box בכנפיים האחוריות.
לדברי היצרנית, תא הנוסעים של הראם החשמלי ארוך בכ-10 ס"מ מהראם 1500 המוכר, ומאפשר כך מרחב מחיה טוב משמעותית לנוסעים, עם צמד מושבי קפטן מאחור באב הטיפוס, בעוד שבגרסה הרגילה יוצע ככל הנראה ספסל רגיל לשלושה. הכניסה לתא הנוסעים מתבצעת באמצעות דלתות האחוריות נפתחות בזווית הפוכה לקדמיות, ללא קורה B, כדי להקל על כניסה ויציאה.
סביבת הנהג כוללת הגה שתי צלעות מקורי, מסך מגע עצום מידות ("28) בקונסולה המרכזית ותצוגת נתונים עלית במציאות רבודה. ראם גם מבטיחה יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3+.
פורסם לראשונה ב- 08.01.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות