האח הגדול של מאזדה CX5, ה-CX-9, כבר מוכר היטב לקהל האמריקאי – אך עד היום לא שווק בישראל. הדור החדש שלו, זה שנחשף הלילה בתערוכת לוס אנג'לס, אמור להגיע לראשונה גם אלינו - ולהתחרות בקיה סורנטו, יונדאי סנטה פה ושברולט טראוורס.
מאזדה CX-9 החדש ממשיך את שפת העיצוב של הדגמים האחרונים, עם כמה טוויסטים מעניינים: הפגוש הקדמי מתוחם בפס כסוף עם סיומת בצורת "בומרנג", הפנסים הקדמיים צרים (ומזכירים את אלו של ה-MX5), וגם הפנסים האחוריים מקבלים תוספת של פס כרום שחותך אותם במרכז. למרות המימדים הגדולים (אורך של יותר מ-506 ס"מ!), מאזדה CX-9 מצליח לשמור על הפרופורציות הספורטיביות שמאזדה כל כך אוהבת.
חידוש מעניין נוסף הוא בגזרת המנוע. לראשונה מאז הציגה מאזדה את תפיסת ה"סקיי-אקטיב", תציע מאזדה ב-CX-9 מנוע טורבו-בנזין. מדובר במנוע בנפח 2.5 ליטר, שמבוסס על המנוע של האטמוספרי של מאזדה 6 ומאזדה CX5, אך כאן בזכות ההגדשה הוא מייצר כוח עדיף בהרבה. ההספק המרבי עומד על 227 כ"ס ב-5,000 סל"ד, והמומנט מרשים אפילו יותר עם נתון של 42.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד. ההנעה היא קדמית או כפולה, תיבת ההילוכים היא אוטומטית כמובן, ומאזדה מבטיחה גם צריכת דלק מצוינת וזמינות כוח "בטווחי הסל"ד שבהם הרכב נמצא בדרך כלל".
היצרנית מבטיחה אבזור עשיר, כמו שהאמריקאים אוהבים, וגם לא מעט מערכות בטיחות. מעיון מעמיק בתמונות שמפרסם היצרן אפשר לזהות מסך צבעוני נוסף בלוח המחוונים (עד היום זה היה מסך רגיל), מערכות התראה על סטיה מנתיב ורכב בשטח מת, מושבי עור חשמליים ומחוממים ועוד.
מאזדה CX-9 צפויה להתחיל להימכר בארה"ב לקראת אביב 2016, כאשר 80% מהמכירות צפויות להיות לשוק האמריקאי. מחברת "דלק מוטורס", יבואנית מאזדה לישראל, נמסר ל-iCar כי יש כוונה לייבא לישראל את הדגם החדש – אך אין עדיין תאריך יעד קונקרטי.
לדגמי מאזדה בישראל -
מאזדה
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות