אחרי שבשנה האחרונה הוצגה באירופה מאזדה 2 החדשה, הגיע תורו של הג'יפון להיחשף. בתערוכת לוס אנג'לס שנפתחת בימים אלו הציגה מאזדה את הג'יפון שמבוסס על ה-2 הקטנה, הלא הוא מאזדה CX3 - אחיו הקטן של ה-CX5, שנועד להתחרות בכלים כמו ניסאן ג'וק, שברולט טראקס, סוזוקי קרוסאובר ופיג'ו 2008.
מאזדה CX3 החדש מציג, כצפוי, עיצוב ספורטיבי שממשיך את שפת ה"קודו" של דגמי מאזדה האחרונים. גם מתחת למעטה הפח והפלסטיק מסתתרת הטכנולוגיה החדשה של מאזדה, שמוכרת בתור "סקיי אקטיב" - וכוללת שלדה קלה יחסית ומנועים חסכוניים בדלק. באשר להיצע המנועים מאזדה לא מפרטת בשלב זה, למעט העובדה שה-CX3 ישווק עם שני מנועי בנזין בנפח 2.0 ליטר (בהספקים שונים) וכן עם מנוע דיזל בנפח 1,500 סמ"ק. אם יורשה לנו לנחש, אז סביר להניח שמנועי הבנזין יהיו בהספקים של 120 ו-165 כ"ס - זהה למגוון הקיים בעולם במאזדה 3. לא נופתע אם לישראל תגיע גרסת 1,500 סמ"ק עם הספק כזה או אחר.
מאזדה CX3 החדש. האח הקטן של ה-CX5 / צילומים: מאזדה
מאזדה CX3 החדש ישווק בכל הגרסאות עם תיבת הילוכים ידנית ואוטומטית, ובאופן מפתיע - תהיה גם אפשרות להנעה כפולה, בנוסף להנעה הקדמית. עם זאת, לא היינו מתכננים על טיולי שטח מעמיקים עם רכב שכזה.
המימדים של מאזדה CX3 יהיו סבירים ביחס לקטגוריית הג'יפונים הקטנים. האורך יעמוד על 427.5 ס"מ, מה שאומר שה-CX3 יהיה מהרכבים הארוכים בקבוצה (וקצר במעט רק מסוזוקי קרוסאובר). הרוחב של מאזדה CX3 יעמוד על 176.5 ס"מ, נתון כמעט זהה לזה של הרכבים המתחרים. מבחינת הגובה, ה-CX3 יטפס לכדי 155 ס"מ - ומבחינה זו הוא נמוך ממרבית הג'יפונים הקטנים בשוק, מה שמסתדר עם התפיסה הספורטיבית של מאזדה שמציבה את הנהג בנקודה יחסית נמוכה. בסיס הגלגלים יהיה 257 ס"מ, ולמרות שמדובר בנתון לא רע ביחס לקטגוריה - בפועל מאזדה נוהגת להשתמש בבסיסי גלגלים ארוכים יחסית כדי למקם את המנוע מאחורי הסרן הקדמי, ובכך לשפר את התנהגות הכביש על חשבון המרווח לנוסעים.
כצפוי, במאזדה מבטיחים רשימת אבזור נדיבה ב-CX3 החדש. במרכז הרכב תתמקם מערכת "MZD Connect", אותה מערכת מולטימדיה מצוינת שקיימת גם במאזדה 3. לפחות כאופציה יוצעו גם מגוון של מערכות בטיחות אקטיביות ופאסיביות. מידות הצמיגים, ברכבים שיוצגו בתערוכת לוס אנג'לס, יהיו 215/50R18 - אך סביר להניח שלא אלו יהיו המידות שנקבל בישראל.
מאזדה CX3 החדש צפוי להגיע לישראל לקראת אמצע שנת 2015. כמובן שעדיין מוקדם לדבר על מחירים, אבל אנחנו מרשים לעצמנו לנחש שהוא יימכר ב-130,000 שקל לגרסה אוטומטית. ימים יגידו אם צדקנו...
לדגמי מאזדה בישראל -
מאזדה
למאמר זה התפרסמו 8 תגובות