המכון לשירות ומידע שיווקי J.D. Power ערך סקר בקרב 75,712 רוכשים (פרטיים או בליסינג) בארה"ב, בעלי רכב משנת 2018. הסקר מתקיים בכל שנה מאז שנת 1987 ובוחן בקטגוריות קבועות מהן הבעיות שחוו בעלי הרכבים ב-90 הימים הראשונים. מכון J.D. Power מציין כי לאורך השנים חל שיפור מתמיד באיכות ובכמות התלונות מצד הלקוחות, וללא ספק יצרני הרכבים ממשיכים לשפר את המוצר עוד ועוד – ראייה נוספת לכך הוא שיפור של 4% בתלונות השונות לעומת הסקר של שנת 2017.

המותגים המובילים
כמו גם בשנה שעברה, המותגים הקוריאניים הם בעלי התוצאות הטובות ביותר ואף עקפו את המותגים היפניים, האמריקאים והאירופאיים. הסקר מציג את מספר התלונות ביחס ל-100 רכבים, כך שניתן להתייחס לכך גם באחוזים. הסקר נערך בקרב 31 מותגי רכבים הקיימים בארה"ב והממוצע בקרב כלל המותגים עומד על 93 תלונות לכל 100 רכבים.
המותג המוביל הוא ג'נסיס (Genesis) – מותג היוקרה של יונדאי, עם 68 תלונות לכל 100 רכבים. המותגים הבאים אחריו הם קיה - 72 תלונות לכל 100 רכבים, ויונדאי עם 74 תלונות לכל 100 רכבים. במקום הרביעי נמצא את פורשה עם 79 תלונות ובמקום החמישי את פורד עם 81 תלונות לכל 100 רכבים. בהמשך הטבלה (ובסדר מקומות יורד) נמצא את שברולט (82), לינקולן (83), לקסוס (84), ראם (84) וניסאן (85).
.jpg)
התלונות הנפוצות
התלונות הנפוצות, כך מציין הסקר, תופסות נתח של כ-26% מסך כל התלונות ולרוב לא מדובר בתקלות מכאניות משמעותיות.
במקום הראשון מופיעה תלונה על תוכנת זיהוי הקול שאינה מזהה את הפקודה או מציגה תוצאה שגויה, עם 5.7% מהתלונות.
בעיות חיבור וניתוקים עם קישורית הבלוטות' תופסות נתח של 4.8%.
תיבת ההילוכים האוטומטית מהססת או מעבירה הילוכים שלא בזמן היא תלונה שרווחת אצל 2.2% מהלקוחות.
רעשי רוח מפריעים לכמות דומה של רוכשים, וכך גם מיקום גרוע לשקעי המדיה.
הריפודים משתפשפים בקלות או מתלכלכים בקלות אצל 2.1% מהלקוחות ואילו מערכת הניווט מתקשה בזיהוי מיקום גם כן אצל קבוצה בגודל זהה.
1.9% מהלקוחות התלוננו על התאים בקונסולה המרכזית, כמות דומה השמיעה תלונות על מחזיקי הכוסות ואילו פגמים בצבע החיצוני הפריעו ל- 1.6% מהלקוחות.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות