אחרי ההשקות המתוקשרות של רנו פלואנס החשמלית לבית "בטר פלייס" ושל שברולט וולט הייחודית, הציגה טויוטה את הנשק שלה במלחמה על הכבל: טויוטה פריוס פלאג-אין. הפריוס המחושמלת מציעה שילוב של נסיעה חשמלית ואגירת אנרגיה בטעינה ביתית, יחד עם ההנעה ההיברידית המוכרת.
טויוטה פריוס פלאג-אין. ניתנת לטעינה מרשת החשמל הביתית / צילומים: יח"צ
המצברים של טויוטה פריוס פלאג-אין, מסוג ליתיום-איון, נטענים תוך שעה וחצי מהשקע הביתי ומספיקים לנסיעה של 24 ק"מ במהירות של עד 100 קמ"ש. עלות הטעינה, במחירי החשמל הנוכחיים, עומדת על שקל ושבעים אגורות – אך ייתכן והמחירים יעלו כאשר תוסדר הרגולציה בסגמנט הרכבים הנטענים. הטווח הקצר אמור להספיק למרבית השימושים העירוניים, בעוד למשימות מורכבות יותר תשמש ההנעה ההיברידית. כך מתאפשר טווח נסיעה זהה לזה של מכונית נוסעים רגילה – וגדול בהרבה מהטווח של הפלואנס החשמלית. לאחר תום האנרגיה החשמלית, עוברת הפריוס לשימוש בטכנולוגיה ההיברידית אותה אנו מכירים. צריכת הדלק המוצהרת בתנאים משולבים עומדת על 47 ק"מ לליטר – ומעניין יהיה להשוות נתוני מעבדה אלו לנתונים שתשיג הפריוס בתנאים מציאותיים.
"לטויוטה העולמית וליוניון מוטורס בישראל יש יכולת מוכחת בהשקת ובהחדרת טכנולוגיות חדשות", אמר רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה. "אנו מאמינים שכך יהיה גם עם טכנולוגיית הפלאג-אין. טויוטה העולמית משוכנעת כי הטכנולוגיה הזו, יחד עם הטכנולוגיה ההיברידית, תוביל את עולם הרכב ב-20 השנים הקרובות".
טויוטה פריוס פלאג-אין צפויה להגיע לישראל ברבעון השני של שנת 2012, והמחיר תלוי במיסוי: אם תוגדר המכונית כחשמלית, כפי שמקווים אנשי היבואן, יעמוד מחירה על 170,000 שקל בקירוב. אם רשויות המדינה יסווגו את המכונית כהיברידית, יעמוד המחיר על 200,000 שקל, שהם כ-50,000 שקל יותר ממחירה של טויוטה פריוס חדשה בסוכנות כיום.
לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
פורסם לראשונה ב- 21.06.11
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות