מי ששכר מכוניות לטיולים ברחבי אירופה בשנים האחרונות ודאי נתקל בכמה שמות לא מוכרים, ואחד הבולטים שבהם הוא המיניוואן פולקסווגן שאראן - האח הגדול של הטוראן המוכר בישראל. אז הפולקסווגן המרווח עדיין לא עושה עליה, אבל אחיו התאום לבית סיאט מגיע בימים אלו לישראל. תכירו את סיאט אלהמברה (Alhambra).
סיאט אלהמברה גדול משמעותית ממרבית המיניוואנים הקומפקטיים הנמכרים בישראל, מה שאמור להעניק מרווח מחיה נדיב ל-7 נוסעים. האורך הכללי עומד על 485.4 ס"מ, גדול בכמעט 30 ס"מ ממאזדה 5 וארוך יותר אפילו מפורד גלאקסי. בסיס הגלגלים עומד על 291.9 ס"מ, הרוחב הוא 190.4 ס"מ והגובה מתנשא ל-172 ס"מ. המימדים המגודלים של סיאט אלהמברה מציבים אותו בתת הקטגוריה של פורד גלאקסי, שמאז הפסקת השיווק של קיה קרניבל ניצב לבדו בסגמנט המיניוואנים הגדולים. תא המטען של הסיאט יציע נפח של 267 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש וכמעט 2,300 ליטר בקיפול השורה השלישית.
סיאט אלהמברה. יתן תחרות הולמת לפורד גלאקסי? / צילומים: יצרןבישראל תשווק סיאט אלהמברה עם מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין, בהספק של 150 כוחות סוס. נתון המומנט עומד על 24 קג"מ ב-1,500 סל"ד, והדף הרשמי מספר על ביצועים מצוינים של 9.9 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש, בדרך למהירות מרבית של 197 קמ"ש. תצרוכת הדלק המשולבת עומדת על 13.1 ק"מ לליטר, נתונים טובים בהתחשב בגודלו של הרכב. המנוע החזק משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד (DSG) בעלת 6 הילוכים, ולא 7 כפי שקיים בדורות החדשים של התיבה המתוחכמת.
בהתאם למחירים הגבוהים, רשימת האבזור ארוכה במיוחד - אולי מתוך כוונה להתחרות גם בקרייזלר גרנד וויאג'ר האמריקאי. בין היתר ניתן למצוא באלהמברה 7 מושבים מרופדי עור (הקדמיים עם כוונון חשמלי, זכרונות וחימום), דלתות הזזה חשמליות הנפתחות באמצעות השלט, מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת כולל אפשרות שליטה מהספסלים האחוריים, גג שמש פנוראמי, מערכת לחניה אוטומטית, חיישני גשם ותאורה, מערכת להתראת עייפות ומערכת "עצור וסע" המדוממת את המנוע בעמידה.
גל מזור, מנהל חטיבת סיאט בישראל, אמר כי "הגעת סיאט אלהמברה הינה חלק מתוכנית הצמיחה של המותג והרצון להגיע לקהלים נוספים. האלהמברה היא הדגם המפנק ביותר שיש בארסנל היצרן הספרדי, ובשלב ראשון אושרו מס' עשרות בודדות של מכוניות לשיווק בישראל במסגרת מחיר ההשקה".
לדגמי סיאט בישראל -
סיאט
פורסם לראשונה ב- 09.04.13
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות