אחרי שנחשף הדור השלישי של מיני, חושף היצרן לבית ב.מ.וו את גרסת הבסיס החשובה, מיני ONE. הדור החדש ייהנה ממנועים חדשים ומעניינים, בנפח צנוע מבעבר. מנוע ה-ONE הוא בנפח של 1.2 ליטר בלבד, והוא בנוי משלושה צילינדרים. הרעיון הוא שהמנוע יהיה קטן מספיק כדי להיות חסכוני, אבל מוגדש במגדש טורבו ונשלט באופן יעיל ביותר, במטרה לייצר הספק רב כשהדבר נדרש.
מיני ONE נחשף בז'נבה עם מנועי 1.2 ליטר וצריכת דלק מוצהרת מרשימה / צילומים: יצרןהספק מנוע ה-1.2 ליטר עומד על 102 כ"ס, ואיתו מוצעות שתי תיבות הילוכים בנות שישה הילוכים - אחית ידנית ואחת אוטומטית. עם תיבת ההילוכים הידנית מאיצה מיני ONE החדשה בתוך 9.9 שניות למאה קמ"ש ועם תיבת ההילוכים האוטומטית - בתוך 10.2 שניות. אם לשפוט על פי נתוני צריכת הדלק הרשמיים של מיני, הרי שמיני ONE החדשה תהיה חסכונית ביותר: הגרסאות השונות יעניקו למעלה מעשרים קילומטרים של נהיגה על כל ליטר שיוזרם לתוכה.
נוסף על גרסת הבנזין, מושקת גם גרסת ה-ONE D, שלוגמת סולר. המנוע של המכונית הזו הוא בנפח של 1.5 ליטר, וגם הוא בנוי משלושה צילינדרים בלבד. הספק מנוע הדיזל עומד על 94 כ"ס, ההאצה מעמידה למאה קמ"ש נמשכת 11 שניות וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 29.4 ק"מ לכל ליטר.
גרסאות ה-ONE נראות מעט שונה מהגרסאות היקרות יותר של המיני החדשה. מלבד הכיתוב "ONE" מאחור, בגרסאות הבסיס הגלגלים קטנים יותר, וישנם שינויים קלים בעיצוב, כמו צביעת הגוף והגג באופן שונה במעט.
הדור החדש של מיני צפוי להגיע לישראל כבר החודש (מרץ), אך גרסת ה-ONE הזולה תגיע רק לקראת הקיץ.
לדגמי מיני בישראל -
מיני פורסם לראשונה ב- 10.03.14
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות