כמעט 10 שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שמיצובישי מכרה בישראל מכונית קטנה, כאשר האחרונה היתה מיצובישי קולט שנמכרה עם 3 דלתות בלבד ולא זכתה להצלחה רבה. בשנים שחלפו מאז איבדה מיצובישי ממעמדה, לא מעט בגלל המחסור במכונית קטנה וזולה - אותה בעיה שפגעה גם בסובארו, שתהילת שנות ה-90 שלה כבר כמעט ונשכחה.
מיצובישי מיראז', הגרסה האירופאית. אחלה חמודה / צילומים: יצרן
בתערוכת פריז הקרובה תציג מיצובישי את המיראז' החדשה, מכונית קטנה וגלובאלית שאמורה לשקם את מעמדה של מיצובישי בשוק הרכב העולמי. למעשה, המיראז' נחשפה כבר בחודש מרץ - שאז גם החל הייצור שלה במפעלי מיצובישי בתאילנד - אך כעת היא מוצגת בגרסה האירופאית שאמורה להגיע לישראל באמצע השנה הבאה. באירופה ייתכן ותשווק המיראז' תחת שם שונה.
נתוני המידות של מיצובישי מיראז' ממקמים אותה קצת מעל מכוניות המיני המוכרות. המיראז' תתפרש לאורך של 3.71 מ' ו-1.66 מ' לרוחב, והמשקל יעמוד על 845 ק"ג. במיצובישי מבטיחים שהמיראז' הקטנה תהיה אחת המכוניות החסכוניות ביותר בקטגוריה: עם מנוע 1,000 סמ"ק, תיבה רציפה ומערכת "עצור וסע" היא אמורה להשיג צריכה נאה של 27.2 ק"מ לליטר.
מיצובישי אאוטלנדר פלאג-אין. באמת יגיע לישראל?
במקביל תציג מיצובישי בתערוכת פריז את הגרסה ההיברידית-נטענת של מיצובישי אאוטלנדר החדש. טווח הנסיעה של האאוטלנדר החשמלי עומד על 800 ק"מ, והוא מושג על ידי שילוב בין הנעה חשמלית קדמית, הנעה חשמלית אחורית ומנוע בעירה פנימית קדמי. בדומה לגרסה החשמלית של פיג'ו 3008, שלא משווקת כרגע בישראל, האאוטלנדר ההיברידי יאפשר נסיעה בשלושה מצבים שונים: נסיעה חשמלית "טהורה" לטווח קצר, נסיעה חשמלית הנתמכת במנוע הבעירה ונסיעה "רגילה" הנתמכת בהנעה החשמלית. מחברת "כלמוביל" שמייבאת את דגמי מיצובישי לישראל נמסר כי השיווק של הדגמים בארץ יחל באמצע 2013.
לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי
פורסם לראשונה ב- 09.09.12
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות