מאת דובי בן גדליהו
השם "NEMO" מזכיר סיפורי ילדים אולם המסחרית החדשה של סיטרואן בהחלט אינה צעצוע. היא פותחה בהשקעה של יותר מחצי מיליארד אירו במפעל חדש ומשותף של פיז'ו, סיטרואן ופיאט (שהגרסה שלה נושאת את השם "פיורינו") בעיר בורסה בטורקיה. בשלב הראשון המכונית לא תחליף את הברלינגו הרגילה אלא תמוצב "חצי מספר" מתחתיה. עם אורך של 3.86 מ' היא קצרה משמעותית מהברלינגו ומותאמת לפעולה בסביבה עירונית צפופה. יש לה תא מטען בנפח 2.5 מ"ק בתצורה הרגילה ולאחר קיפול המושב האחורי לתוך הרצפה ניתן להגדיל את הנפח עד 2.8 מ"ק. היא גם יכולה לשאת עד 610 קילו של מטען ולאכלס מטחים וחפצים באורך של עד 2.5 מ'. סביבת הנהג מודרנית ומציעה אפשרות כוונון ונוחות של מכונית פרטית וגם השלדה – שמבוססת על פלטפורמה מקוצרת של ה-C4 – אמורה להעניק תכונות ניהוג אנינות. בשלב הראשון הוצגה גרסה מסחרית סגורה עם מנוע דיזל אחד – 1.4 ליטר מודרני ונקי ממשפחת ה-HDI, שמייצר 70 כ"ס ומסוגל להחזיר צריכה מוצהרת של כמעט 19 קילומטר לליטר – ועם נוסעים מפנק יותר. בשלב מאוחר יותר – יתכן שרק ב-2009 - יופיעו גם גרסאות ארוכות ומהודרות יותר, שישלימו את הסדרה ויחליפו את הברלינגו/פרטנר הנוכחית.
סיטוראן נמו החדשה
לדגמי סיטרואן בישראל- סיטרואן
פורסם לראשונה ב- 01.01.08
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות