אחרי ההצלחה הנאה של רנו פלואנס בגרסת הדיזל, מחזקת היבואנית את היצע דגמי הסולר שלה עם שתי מכוניות חשובות שמגיעות ארצה בימים אלו. הראשונה והמסקרנת מבין השתיים היא רנו לאטיטוד, מכונית מנהלים מתוצרת קוריאה שתתחרה בפורד מונדיאו וסקודה סופרב. לצידה משיקה היבואנית שתי גרסאות סולר לרנו מגאן המשפחתית, אחת מהן בתצורת סטיישן שאמורה להתחרות בפורד פוקוס וביונדאי i30.
לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו לאטיטוד - רכב חדש
רנו לאטיטוד החדשה. גדולה ומרשימה, אבל האם הקנקן מעיד על תוכנו? / צילומים: יצרן
רנו לאטיטוד החדשה היא פרי פיתוח משותף של רנו הצרפתית וסמסונג הקוריאנית, והיא מגיעה לישראל היישר מדרום קוריאה. העיצוב, כפי שניתן לראות בתמונות, סולידי במיוחד - ויהיו שיאמרו שהוא מזכיר את רנו פלואנס ואפילו את קיה מג'נטיס עליה השלום. המידות, לעומת זאת, מזכירות דווקא את קיה אופטימה הגדולה: עם אורך של 4.9 מ', רוחב של 1.83 מ' ובסיס גלגלים של 2.76 מ', רנו לאטיטוד תהיה מכונית המנהלים הארוכה בישראל - אך בסיס הגלגלים שלה, מה שעשוי להעיד על מרווח הפנים, קטן במעט מזה של חלק מהמתחרות.
כאמור, רנו לאטיטוד תשווק בשלב זה עם מנוע דיזל בלבד, בנפח 2.0 ליטר (175 כ"ס). נתון המומנט של המנוע עומד על 38.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד, ובשילוב עם תיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים (ולא כפולת מצמדים כמו בדגמי הדיזלים האחרים של רנו) משיגה הלאטיטוד צריכת דלק ממוצעת של 15.3 ק"מ לליטר. רשימת האבזור של רנו לאטיטוד עשירה במיוחד ביחס לקטגוריה, ותכלול מושבים מרופדי עור עם מערכת עיסוי (ברמת הגימור הגבוהה), גג שמש פנוראמי, מערכת שמע עם 8 רמקולים, שליטה מההגה וקישורית בלוטות', בקרת שיוט וכמובן - 6 כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית. המחיר יתחיל ב-167,900 שקל, נמוך במעט מהמחיר של דגמי הדיזל המתחרים.
בנוסף לרנו לאטיטוד החדשה, משיקה רנו בישראל גם גרסת סטיישן לרנו מגאן. בניגוד לפלואנס הטורקית וללאטיטוד הקוריאנית, כל הגרסאות של רנו מגאן מגיעות אלינו מצרפת. רנו מגאן סטיישן, שזכתה בישראל לכינוי "אסטייט" האירופאי, תשווק עם מנוע הדיזל של רנו פלואנס (110 כ"ס, 24.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד). נתוני המידות מצביעים על גידול משמעותי לעומת המגאן האצ'בק, ומציבים את המגאן סטיישן בשורה אחת עם פורד פוקוס סטיישן. נפח תא המטען עומד על 524 ליטרים, והוא יכול לצמוח עד ל-1,600 ליטרים במצב של קיפול מושבים.
רנו מגאן סטיישן. משפחתית דיזל שימושית
המחירים של רנו מגאן סטיישן גבוהים יחסית למתחרות המונעות בבנזין, והם מתחילים ב-130,000 שקל - אך עלות הרכישה הגבוהה עשויה להתקזז עם צריכת הדלק הנמוכה, שעומדת על 23.8 ק"מ לליטר. ניתן לרכוש את גרסת הדיזל של רנו מגאן גם בתצורת האצ'בק, במחירים שמתחילים ב-129,000 שקל. את סאגת רכבי הסולר של רנו חותם המיניוואן רנו גרנד סניק, שלפני מספר שבועות דיווחנו לכם על הגעתו לישראל במחיר של 167,900 שקל.
לדגמי רנו בישראל - רנו
פורסם לראשונה ב- 30.09.12
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות