טנדרון בישראל הוא לרוב רכב מסחרי קל המיועד לטכנאים ואנשי שירות, שגומאים קילומטראז' רב ונושאים עמם ציוד. טנדרון על פי מרצדס הוא משהו קצת שונה: "וואן אורבאני", זה הכינוי הרשמי שקיבל מרצדס סיטאן, שלפחות על פי העיצוב נראה שהוא יצטרף כחבר מן המניין למשפחת מרצדס היוקרתית.
מרצדס סיטאן החדש. גרסה יוקרתית לקנגו? / צילומים: יצרן
מרצדס סיטאן, שרמזים אודותיו פורסמו כבר לפני כמה חודשים, מבוסס למעשה על רנו קנגו והוא פרי עבודה משותפת של הצרפתים והגרמנים. הטנדרון החדש של מרצדס, שיוצג באופן רשמי בתערוכת המסחריות של האנובר בחודש ספטמבר, אמור לכסות חלל לא קטן שקיים באגף המסחריות של מרצדס. לשם כך הוא ישווק ב-3 מידות אורך שונות, מ-3.94 מטר ועד 4.71 מטר, ויוצע לרכישה בתצורה מסחרית סגורה או בגרסת נוסעים הכוללת חלונות וספסל מתקפל. על אף מימד האורך הנדיב של הגרסה הארוכה (חצי מטר יותר מהקנגו), לא תהיה אפשרות ל-7 מקומות ישיבה.
מרצדס סיטאן ישווק עם מנוע בנזין בשילוב מגדש על (114 כוחות סוס) וכמובן גם עם מגוון של מנועי טורבו-דיזל, בהספקים שבין 75 ל-110 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבות הילוכים ידניות. לטובת החיסכון בדלק יוצע הסיטאן עם מערכת "Stop & Start" המדוממת את המנוע בעמידה, ולטובת החיסכון בהוצאות השוטפות יעמוד מרווח הטיפולים על 40,000 ק"מ בין טיפול לטיפול. מחברת "כלמוביל", יבואנית מרצדס לישראל, נמסר כי טרם התקבלה החלטה בנוגע לשיווק בישראל.
לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס
פורסם לראשונה ב- 17.04.12
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות