עדכון שני: מאזדה חשפה ביפן מתיחת פנים שנייה לדור הרביעי של ה-MX-5 (מכונה ND), הרודסטר הנמכרת ביותר בעולם עם יותר מ-1.2 מיליון יחידות שירדו ב-35 השנים האחרונות מפס הייצור בהירושימה. אלינו היא תגיע באמצע 2024.
צפייה בתוכן ממש לפני המעבר לחשמל - מאזדה מעדכנת (שוב) MX-5
השינויים העיצוביים צנועים ומסתכמים ביחידות תאורה עדכניות (לד מלא) וחישוקים בעיצוב שונה, בעוד שבתא הנוסעים יש כעת מסך תצוגה נשלט חוגה גדול - "8.8 לעומת "7 - ולפי היצרנית גם איכותי יותר. מערך הבטיחות כולל כעת גם בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור.
עוד יותר חדה: היצע מנועי הבנזין של ה-MX-5 כולל כבעבר 1.5 ליטר עם הספק גבוה במעט (134 כ"ס, 4+) שלא ישווק כאן, או 2.0 ליטר שיגיע עם הספק זהה (184 כ"ס), אבל במאזדה מבטיחים כי כיול שונה למחשב ניהול המנוע יאפשר תגובות מהירות יותר. שני המנועים יוצעו בעולם עם תיבות שישה הילוכים ידניות או אוטומטיות והנעה אחורית.
מהנדסי מאזדה מעדכנים כי ביצעו שינויים שאמורים לשפר את היכולת הדינמית בגרסאות בעלות תיבות ההילוכים הידניות, המשמעותי שבהם בדמות דיפרנציאל מוגבל החלקה חדש שאמור לסייע לשיפור היציבות בתנאי האטה והאצה, ומצב 'מסלול' לבקרת היציבות שמצמצם את מעורבותה ומאפשר לנתקה כבעבר לחלוטין. גם ההגה (החשמלי) כויל מחדש על מנת להעניק תחושה טובה יותר לנהג - כך מאזדה.
מה אנחנו חושבים: ל-MX-5 הייתה בעבר (המאוד רחוק) תחרות מסוימת בקטגוריית מכוניות דו-מושביות פתוחות ובסיסיות, החל ב-MG-F העתיקה, דרך טויוטה MR2 ואפילו פיאט 124 שהייתה למעשה אחות תאומה. אף אחת מהן לא התקרבה להצלחה של המיאטה, וכולן אינן מיוצרות עוד. ועל כך מגיעות למאזדה מחמאות מקיר לקיר.
האם מתיחת הפנים שעברה כעת הופכת אותה לתחרותית יותר, עם שני מושבים, מנוע בנזין והנעה אחורית? לא, כי פשוט אין לה תחרות. אבל זה בהחלט מבהיר כי היצרנית אינה מתכוונת לוותר על הקונספט האהוב. וטוב שכך. לפחות עד אמצע 2025 אז תוצמד כבר גרסה חשמלית מלאה שלה.