כבר 20 שנה שעיתונאי רכב מרחבי הגלובוס בוחרים את "מנוע השנה". הציונים מתקבלים על פי שיקולים של חדשנות טכנולוגית, ביצועים, אופי הפעולה, הצליל וכמובן צריכת הדלק.
עד לשנת 2018 החלוקה התבצעה לפי נפחים, ואילו השנה החלוקה מתבצעת לראשונה לפי הספקים.
פרט לחלוקה זו ישנם זוכים גם בקטגוריות הביצועים, הנעות היברידיות והנעות חשמליות. להלן תוצאות התחרות לשנת 2019:
זו הפעם הרביעית ברציפות שפרארי זוכה בתואר בזכות המנוע המרשים הזה, שהוצג כבר בשנת 2013. לפני רצף הזכיות של פרארי, הפעם האחרונה שבה מנוע מעל נפח של 1.5 ליטרים זכה בתואר הייתה בשנת 2008 כאשר ב.מ.וו זכתה בו עם מנוע 3.0 ליטרים 6 צילינדרים בטור.
דגמים: פרארי 488 (GTB, ספיידר ו-Pista).
מקום שני: יגואר-לנדרובר, המנוע החשמלי (יגואר I-Pace)
מקום שלישי: מרצדס, 4.0 ליטרים, בי-טורבו V8 (מרצדס AMG GT,GT S, GT C, GT R, S, C, E, G, GLC, מאייבך S, אסטון מרטין ואנטג', DB11)
150 כ"ס ומטה: פורד, 999 סמ"ק, 3 צילינדרים
אחרי שבשנה שעברה מנוע הליטר של פולקסווגן שבר את רצף הזכיות של פורד (2012-2017), חוזרת פורד לבכורה. עם קצת מזל, אולי השנה נפגוש אותו סוף סוף בישראל בפוקוס ובפיאסטה החדשות.
דגמים: פורד פיאסטה, פוקוס, C-Max, Grand C-Max, מונדאו, אקו-ספורט.
מקום שני: ב.מ.וו, 1.5 ליטרים, 3 צילינדרים (ב.מ.וו סדרה 1, סדרה 2, 2 אקטיב טורר, סדרה 3, X1, מיני, מיני קופר, קלאבמן, קלאבמן קופר, קאנטרימן, קאנטרימן קופר).
מנוע 2.0 ליטרים המוכר של קונצרן פולקסווגן משיג את התואר לגמרי בזכות. אגב, מנוע בנפח דומה של פולקסווגן זכה גם בשנת 2009 ואף לפני כן החזיק בה במשך 4 שנים ברציפות (משנת 2005).
מקום שני: ב.מ.וו, 2.0 ליטרים, 4 צילינדרים, ב.מ.וו (ב.מ.וו סדרה 1, סדרה 2, סדרה 3, סדרה 4, סדרה 5, סדרה 6, סדרה 7, X1, X2, X3, X4, Z4, מיני קופר S, קלאבמן, מיני קופר JCW).
מקום שלישי: פורד, 1.5 ליטרים, 3 צילינדרים (פורד פיאסטה ST).
צפייה בתוכן מנוע השנה 2019: זכיה רביעית ברציפות לפרארי
350-250 כ"ס: פורשה, 2.5 ליטרים
כאשר פורשה הציגה את משפחת 718 (בוקסטר וקאיימן) היא גם הציגה את מנועי 4 הצילינדרים החדשים שלה. ההספקים עומדים על 300 כ"ס (בגרסאות 2.0 ליטרים שזכו בקטגוריית 1.8-2.0 ליטרים בשנה שעברה) ו-350 כ"ס בגרסאות ה-2.5 ליטרים.
דגמים: פורשה 718 בוקטר S וקאיימן S.
מקום שני: ב.מ.וו, 3.0 ליטרים, 6 צילינדרים, (ב.מ.וו סדרה 1, סדרה 2, סדרה 3, סדרה 4, סדרה 5, סדרה 6, סדרה 7, X3, Z4).
הרכב שזכה בתואר רכב השנה לשנת 2019 והיה לראשון מבין דגמי יגואר שזוכה בתואר, מביא ליצרנית הבריטית-הודית כבוד נוסף גם בתחרות מנוע השנה עם המנוע החשמלי בהספק של 400 כ"ס.
דגמים: יגואר I-Pace.
מקום שני: פורשה, 3.0 ליטרים, 6 צילינדרים (פורשה 911 קררה)
מקום שלישי: ב.מ.וו M, 3.0 ליטרים, 6 צילינדרים (ב.מ.וו M3, M4).
צפייה בתוכן מנוע השנה 2019: זכיה רביעית ברציפות לפרארי
550-450 כ"ס: מרצדס AMG, 4.0 ליטרים בי-טורבו V8
הפעם האחרונה בה מנוע של מרצדס זכה בקטגוריה כלשהי היתה לפני 3 שנים, וגם אז זכתה יחידת הנעה מבית AMG. אז זה היה מנוע ה-2.0 ליטרים טורבו ששירת את ה-A45.
דגמים: מרצדס AMG GT , S, C, E, G, GLC, מאייבך S, אסטון מרטין ואנטג', DB11.
מקום שני: פורשה, 4.0 ליטרים בוקסר (פורשה 911 GT3).
מקום שלישי: ב.מ.וו M, 3.0 ליטרים, 6 צילינדרים, ב.מ.וו M (ב.מ.וו M3, M3 Competition, M4, M4 Competition, M4 CSL).
550-650 כ"ס: פרארי, 3.9 ליטרים בי-טורבו V8
בנוסף לתואר מנוע השנה, פרארי גורפת פרס נוסף. לעומת מנוע השנה ולמרות נפח הנראה דומה מדובר במנועים שונים ואם נדקדק בסמ"קים מדובר במנוע בנפח 3,855 סמ"ק, לעומת 3,902 הסמ"קים שזכו כמנוע השנה.