מרצדס AMG GLA45 מצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים בשני הספקים, בנתונים זהים לאלו לזה של ה- A45, כולל מגדש טורבו חדש המגיע לשיא סל"ד של 169,000 ולחץ גדישה של 2.1 באר.
לגרסת ה-GLA45 הספק של 387 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 48.9 קג"מ הזמינים ב-4,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.4 שניות. המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 10.9 ק"מ לליטר.
הגרסה החזקה יותר GLA45 S מפיקה 421 כ"ס ונתון מומנט מירבי העומד על 50.9 קג"מ הזמינים ב-5,000 סל"ד. גרסה זו מקזזת עשירית שנייה בהאצה ל-100 קמ"ש (4.3 שניות) לצד מהירות מירבית מוגבלת אלקטרונית של 270 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 10.8 ק"מ לליטר. לעומת הדור הקודם מדובר בשיפור של 40 כ"ס ו-2.5 קג"מ.
לשתי הגרסאות מערכת הנעה כפולה עם חלוקת מומנט חכמה משופרת. פרט לחלוקה בין הציר הקדמי לאחורי, המערכת מסוגלת להעביר כוח ברמה שונה גם בין הגלגלים האחוריים (ימני או שמאלי). הדבר מתאפשר הודות לתכנון מחדש של הסרן האחורי הכולל שתי דיסקיות קלאץ' כפולות המאפשרות העברת כוח רציפה יותר בין הגלגלים.
השדרוגים הספורטיביים ב-GLA45 כוללים דיסקיות בלמים בגודל 340 מ"מ עם קליפר 4 בוכנות בצבע כסף (330 מ"מ מאחור עם קליפר בוכנה יחידה) ובגרסת ה-S בלמים בגודל 360 מ"מ עם קליפר 6 בוכנות בצבע אדום. להגה יחס תגובה משתנה ואילו מערך בולמים אדפטיביים ומתלים ספורטיביים מוקשחים מעניקים שיפור ביציבות ובהתנהגות הכביש. כמו כן ישנה מערכת קירור מתחוכמת המסוגלת לווסת טמפרטורה שונה בין ראש המנוע לגל הארכובה, כך מתאפשר ניצול כוח גבוה יותר עם תזמון הצתה טוב יותר לצד גל ארכובה חם לצמצום חיכוך.
עוד יציע ה-GLA 45 גם מערכת בקרת שיגור בשם Race-Start, צליל מערכת פליטה ספורטיבי ומערכת "דאבל קאלץ'" אוטומטית להתאמת סל"ד, תצוגות נהיגה ומסלול במערכת המולטימדיה (לדוגמה זמני הקפה, האצה ל-100 קמ"ש, מצב Drag), בורר מצבי נהיגה עם אפשרויות התאמה מגוונות כולל לרגישות דוושת ההאצה, אופי העברת ההילוכים, ההגה, אופי פעולת מערכת ההנעה הכפולה ועוד.
לצפייה בכל דגמי מרצדס בישראל
פורסם לראשונה ב- 26.02.20
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות