6 שנים לאחר שנחשף הדור הראשון של ה-GLA, מציגה מרצדס את הדור השני של רכב הפנאי הקומפקטי. ה-GLA החדש יהיה הדגם השמיני במספר שיתבסס על פלטפורמת ה-A החדשה וישלב מנועים מבית רנו, ובכך יצטרף לגרסאות ההאצ'בק והסדאן של ה-A קלאס, למיניוואן B קלאס ולסדאן-קופה CLA. מהיבואנית כלמוביל נמסר כי הדור החדש של ה-GLA צפוי להגיע לישראל לקראת אמצע שנת 2020.
העיצוב ממשיך את הקו המוכר מסדרת דגמי הפנאי של מרצדס, עם קווים מעוגלים, שבכה קדמית עם 6 חריצים שבמרכזה סמל הכוכב, תפיחות שריריות בקו המותניים וחצאיות, פגושים ובתי גלגלים בצבע שחור. קו החלונות מקבל מסגרת שמתחדדת בחלק האחורי ליצירת מראה דמוי קופה, ואילו במרצדס מציינים כי הדלתות מכסות את החלק התחתון של החצאיות - על מנת למנוע מרגלי הנוסעים להתלכלך בכניסה וביציאה מהרכב.
בתא הנוסעים ניתן למצוא את העיצוב של משפחת ה-A החדשה, עם 5 פתחי מיזוג בעיצוב טורבינה, צמד מסכי מידע בגדלים של 7 או 10.25 אינץ' ומשטח מגע הממוקדם בין המושבים הקדמיים. לאור התלונות על ישיבה נמוכה מדי בדגם הקודם, מציינים במרצדס כי תנוחת הישיבה ב-GLA החדשה גבוהה ב-14 ס"מ מזו של ה-A קלאס וב-5 ס"מ מזו של ה-B קלאס. לטובת שיפור השימושיות, תוצע אופציה להזזת המושבים האחוריים למרחק של 14 ס"מ.
ה-GLA החדשה תוצע בשלב הראשון עם שתי יחידות הנעה לבחירה. גרסת ה-GLA200 מקבלת את המנוע המוכר של רנו, טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטרים עם הספק של 163 כ"ס ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים, ואילו גרסת ה-GLA35 AMG תוצע עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק של 306 כ"ס המשודך לתיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות בגרסה הבסיסית או 5.1 שניות בגרסה החזקה, שתוצע גם עם הנעה כפולה כסטנדרט.
גרסת ההנעה הכפולה תוצע גם עם חבילת שטח הכוללת בקרת גלישה במדרון המאפשרת לקבוע מהירות בטווח של 2 עד 18 קמ"ש, תצוגת מידע רלוונטי לשטח על גבי מסך המולטימדיה ופונקציית תאורה יעודית לנהיגת שטח לילית.
היצע אביזרי הבטיחות עשיר כצפוי, וכולל בלימת חירום אוטונומית, מערכת המסוגלת לזהות מצבים בהם הנהג לא מתפקד ולזמן את כוחות ההצלה במדינות מסוימות, מערכת שמירת נתיב אקטיבית המסוגלת לבצע תמרוני התחמקות עצמאיים, בקרת שיוט אדפטיבית המקבלת מידע על הגבלת המהירות מהמערכת לזיהוי תמרורים ומערכת לניטור שטחים מתים במראות - גם היא משולבת בהיגוי אקטיבי.
מערכת חדשה נוספת שתוצע ב-GLA, והוצגה זה מכבר ב-GLS הגדול, היא מערכת המכינה את הרכב לכניסה למנהרת שטיפה. בלחיצת כפתור הרכב מקפל את מראות הצד, סוגר את החלונות ואת גג השמש, חיישן הגשם מנוטרל במטרה למנוע הפעלה עצמאית של המגבים, בקרת האקלים עוברת למצב סרקולציה פנימית ומצלמת החניה עוברת למצב צילום קדמי על מנת להקל על תמרון הכניסה למכונה. כל המערכות חוזרות למצב פעולה רגיל כאשר מהירות הנסיעה עולה מעל ל-20 קמ"ש.
לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס
פורסם לראשונה ב- 12.12.19
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות