מרצדס מפרסמת פרטים ראשונים על הויטו החשמלית (שככל הנראה בעתיד גם תוצע בגרסת הנוסעים V קלאס) שתשווק החל משנת 2018. הם אף מדווחים כי שנה לאחר מכן תוצע גם הספרינטר בגרסה חשמלית.
יחידת ההנעה ב-eVito מבוססת על סוללה בעלת קיבולת של 41.4 קילווואט/שעה והספקה עומד על 84 קילוואט (כ-113 כ"ס) ועד כ-30.6 קג"מ. טווח הנסיעה הוא עד 150 ק"מ והמהירות המקסימלית היא עד 120 קמ"ש. מרצדס טוענים כי גם בתנאי מזג אוויר שונים ועומס מלא, הטווח יעמוד על כ-100 ק"מ.
את הויטו החשמלית ניתן יהיה להזמין תחילה בשני אורכים. הגרסה הארוכה עומדת על 514 ס"מ ואילו הגרסה הסופר ארוכה עומדת על 537 ס"מ. כושר העמסה עומד על 1073 ק"ג ומאחר והסוללות מותקנות תחת המרכב - נפח האחסון עומד על 6600 ליטר. המשקל הכולל עומד על 3.2 טון (150 ק"ג יותר מויטו רגילה).
טעינה מלאה של הסוללה תארך כ-6 שעות ובנוסף הנהג יוכל לבחור בהגבלת המהירות ל-80 קמ"ש ובכך גם לחסוך בחיי הסוללה. מרצדס מדגישים כי ה-eVito מיועדת בעיקר לשימוש מסחרי בתחום העירוני ומציינים כי הנתונים הטכניים שלה בהחלט מספקים את הדרוש לתחום זה.
מנהל חטיבת המסחריות של מרצדס, פולקר מורנהינוונג, אמר: "אנו משוכנעים בנחיצותה של הנעה חשמלית בוואנים שלנו, במיוחד בשימוש במרכזי הערים. הנעות חשמליות לציי רכב מסחריים אינה מטרה בפני עצמה, אלא עוקבת אחר אותם עקרונות בדומה לנהיגה ברכבים רגילים כאשר זה נוגע לרווחיות. עם יוזמת ההנעה החשמלית לוואנים שלנו, אנו מראים שרק פתרונות תחבורה מקיפים, מעבר לפתרונות נהיגה בלבד, מציגים חלופות אמיתיות ללקוחות המסחריים שלנו. ה-eVito היא נקודת ההתחלה ולאחריה יגיע הדור החדש לספרינטר ולסיטאן".
בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2017 נמכרו 204 יחידות של מרצדס ויטו. בשלב זה לא מתוכנן שיווק של הויטו החשמלי בישראל.
לדגמי מרצדס בישראל – מרצדס
פורסם לראשונה ב- 23.11.17
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות