שיתופי הפעולה בין מרצדס לרנו לא החלו עם הגעת מנועי ה-1.3 החדשים לדגמי היצרניות, אלא כבר לפני 9 שנים, אז הציגה מרצדס את ה-Citan, מסחרית קטנה המבוססת על רנו קנגו מהדור השני, אשר גם שווקה כאן אך לא זכתה להצלחה. כעת חושפת מרצדס את הדור החדש והשני במספר של הסיטאן וגם הוא מבוסס על רנו קנגו החדש שנחשף לפני 9 חודשים. מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי מרצדס סיטאן החדש יגיע לישראל במהלך שנת 2022.
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני של מרצדס סיטאן לא שונה מהותית מזה של הקנגו, לבטח לא כשמדובר במסחרית. החזית מזוהה מיד כמרצדס בזכות עיצוב הפנסים והסבכה הקדמית המוכרת, בעוד הפרופיל וחלקה האחורי נותר זהה.
מבפנים כבר מדובר בעיצוב מרצדס קלאסי השונה לגמרי מזה של רנו. ישנו לוח מחוונים סטנדרטי ומחשב דרך המוכר מדגמים אחרים של היצרן הגרמני, וכן פתחי מיזוג עגולים בצורת טורבינה. ההגה גם הוא בעיצוב מרצדס, כאשר בגרסאות היקרות יותר כולל את סידור הכפתורים החדש ואף מסך מולטימדיה צף אך קטן.
בדומה לקנגו, גם לסיטאן 2 תצורות מרכב, מסחרית סגורה או נוסעים. אורכה של הגרסה המסחרית עומד על 449.8 ס"מ, רוחבה עומד על 183.2 ס"מ (181.1 ס"מ בגרסת הנוסעים), גובהה עומד על 185.9 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 271.6.
נפח ההעמסה עומד על 2,900 ליטרים וכושר העמסה של עד 752 ק"ג. כושר הגרירה עומד על 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים ועד 1,500 ק"ג לגרור עם בלמים. גרסת הנוסעים תציע נפח תא מטען של 520 ליטרים עד גובה המדף וכושר העמסה של 380-538 ק"ג.
יחידות הנעה
למרצדס סיטאן מספר יחידות הנעה המגיעות כולן מרנו: 3 מנועי דיזל ו-2 בנזין, כאשר כולם משודכים להנעה קדמית ותיבה ידנית בעלת 6 הילוכים ואילו הגרסאות החזקות של כל מנוע יציעו גם תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.
גרסת 108 CDI תוצע בגרסה סגורה בלבד ולה מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספק של 75 כ"ס ו-23.4 קג"מ הזמינים ב-1,750 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 18.0 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 18.5-20.0 ק"מ לליטר.
לגרסת ה-110 CDI, אשר תוצע בשתי תצורות המרכב, הספק של 95 כ"ס ו-26.5 קג"מ וגם לה תיבה ידנית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 13.8 שניות או 15.5 שניות בגרסת הנוסעים. צריכת הדלק עומדת על 17.8-20.0 ק"מ לליטר תלוי גרסה.
מנוע הדיזל הבכיר מגיע בתצורה המסחרית בלבד, גרסת 112 CDI המשדרגת את ההספק ל-116 כ"ס ו-27.5 קג"מ. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא מקצרת ב-2.1 שניות ל-11.7 שניות.
בגזרת הבנזין, מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטרים אשר מגיע בשתי התצורות ובשני הספקים. לגרסת ה-110 הספק של 102 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 20.4 קג"מ הזמינים ב-1,500 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 14.3 שניות בתצורה המסחרית ו-0.4 שניות יותר בגרסת הנוסעים. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.8-15.3 ק"מ לליטר בגרסה הסגורה ו-14.0-15.1 ק"מ לליטר בגרסת הנוסעים.
גרסת הבנזין החזקה עונה לשם 113 והיא משדרגת את ההספק ל-131 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 24.4 קג"מ הזמינים ב-1,600 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 12.0 שניות במסחרית ו-13.0 שניות בגרסת הנוסעים. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.0-15.6 ק"מ לליטר, תלוי תצורת מרכב.
נוסף למנועי הבעירה הפנימית, במחצית השנייה של 2022 תשיק מרצדס את ה-eCitan החשמלי. הסוללה בנפח 44 קוט"ש וטווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-285 ק"מ. ההספק יעמוד על 102 כ"ס ונתון מומנט של 24.9 קג"מ. טעינה ביתית אורכת כ-4.5 שעות וטעינה מהירה בעמדת 75 קילוואט מ-10% ל-80% אורכת כ-40 דקות.
אבזור ובטיחות
הגרסאות המאובזרות של מרצדס סיטאן יציעו אבזור מכובד הכולל כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת לד, כוונון חשמלי חלקי למושב הנהג (תמיכת גב), חימום במושבים הקדמיים, בלם יד חשמלי, מסך מולטימדיה 7" בעל מערכת הפעלה MBUX, משטח טעינה אלחוטי, חיישני ומצלמת רוורס ואופציה למערכת חניה אוטומטית.
בתחום הבטיחות יציע הסיטאן עד 7 כריות אוויר, כולל כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע, בלימת חירום אוטונומית המזהה הולכי רגל, דו-גלגלי ותנועה חוצה, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, מערכת זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת נגרר ומערכת סיוע ברוחות צד.
פורסם לראשונה ב- 26.08.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות