החשמלי, אך כעת בצעד מפתיע היבואנית ממהרת לעדכן את היצע הגרסאות - כאשר השינויים המרכזיים הם הפתחה בביצועים ובטווח הנסיעה, זאת בתמורה להנחה קטנה במחיר ורק באחת מתוך שתי הגרסאות החדשות.
, עם מנוע אחורי בהספק של 292 כוחות סוס, תאוצה של 6.4 שניות ל-100 קמ"ש וסוללת 90.6 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה מוצהר של 630 קילומטרים.
200 יחידות ראשונות כבר הוזמנו מהגרסה הזו ויסופקו עד לסוף השנה הנוכחית, אך לאחרונה שינתה היצרנית כיוון והודיעה ליבואנית כלמוביל כי החל מהשנה הבאה תיוצר גרסת ה-350 פלוס רק במפרט אבזור בסיסי מזה שמוצע בישראל, מתוך כוונה למקסם עד תום את טווח הנסיעה של הגרסה הזו.
לכן התחילה היבואנית לשווק גם את
גרסת ה-350 הרגילה, ללא פלוס, עם סוללה מוקטנת של 89 קילוואט-שעה ועם טווח נסיעה מוצהר של 580 קילומטרים. מכיוון שמדובר בנתונים ראשוניים לרכבים שטרם יוצרו, בכלמוביל מעריכים כי הנתונים עוד ישתנו והפער הסופי בטווח הנסיעה בין הגרסאות יעמוד על כ-25-30 קילומטרים.
למרות הפגיעה בטווח הנסיעה, המחיר של גרסת ה-350 יהיה זהה למחירה של ה-350 פלוס: 500,000 שקלים לגרסת ה"אלקטריק", 600,000 שקלים לגרסת ה"אלקטריק ארט" ו-40,000 שקלים נוספים בשני המקרים עבור חבילת ה-AMG ליין. עד לסוף השנה הנוכחית עוד יסופקו הזמנות לגרסת ה"פלוס", אך מהשנה הבאה תתפוס את מקומה גרסת ה-350 הרגילה.
במקביל הוסיפה
מרצדס עוד גרסה בסיסית יותר בשם
EQE300. גם לגרסה זו סוללה של 89 קוט"ש וטווח נסיעה של 580 קילומטרים, אך עם ביצועים מופחתים: ההספק ירד מ-292 ל-245 כוחות סוס, המומנט ירד מ-57.6 ל-56.1 קג"מ והתאוצה ל-100 קמ"ש התארכה ב-9 עשיריות השניה ותעמוד על 7.3 שניות. המהירות המירבית לא השתנתה והיא עומדת על 210 קמ"ש.
המחירים לגרסת ה-300 נמוכים ב-20,000 שקלים בלבד מאלו של גרסאות ה-350, ומתחילים ב-480,000 שקלים. מפרטי האבזור נותרו זהים בכל גרסאות ההנעה. גרסאות ה-300 יסופקו בישראל כבר מחודש ספטמבר הקרוב.
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות