בקצרה:
- מרצדס E קלאס החדשה מבוססת על הפלטפורמה של קודמתה
- מציגה שפע חידושים טכנולוגיים בסביבת הנהג
- חשמל? את זה היא משאירה ל-EQE
מכונית הסאלון הותיקה של מרצדס נחשפה בדור חדש ושישי במספר, שיהיה האחרון בשושלת. לפחות מבין אלו שלוגמים בנזין או סולר. השינויים נוגעים למגוון רחב של תחומים, החל מיחידות ההעה, דרך העיצוב ועד למערכת ההפעלה. שיווק מקומי מתוכנן לתחילת 2024.
בשלב הראשון תוצע מרצדס E קלאס רק עם מנועי ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר: דיזל (197 כ"ס), או בנזין (204 כ"ס) מוגדשים, שניהם עם מערכת היברידית קלה (48V). מנועי שישה צילינדרים יוצגו בהמשך. למנוע הבנזין היברידי-נטען שתי רמות הספק (204 כ"ס ב-E300e ו-252 כ"ס ב-E400e), ואליו נוסף מנוע חשמלי (129 כ"ס) ותפוקה משולבת של 312 כ"ס ב-E300e ו-381 כ"ס ב-E400e.
מצברים בקיבולת (25.4 קוט"ש) מעניקים טווח חשמלי של כ-100 ק"מ ואפשרות לטעינה מהירה (50 קילוואט) בכחצי שעה. אל כל המנועים מחוברת תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה קבועה כאופציה (תקני ב-E400e).
הדגם החדש עושה שימוש באותה פלטפורמה (MRA) של ה-E קלאס היוצאת ומציג ממדים שגדלו במעט. תוספת של 1.5 ס"מ לאורך (495), 3 ס"מ לרוחב (188 ס"מ) ו-2 ס"מ לבסיס הגלגלים (296 ס"מ). לא שינויים דרמטיים שעוד מוקדם לקבוע כיצד ישפיעו על מרחב המחיה לנוסעים. תא המטען נותר בנפח זהה (540 ליטר ו-370 ליטר בגרסאות היברידיות נטענות).
העיצוב החיצוני שומר על שמרנות יחסית, עם סבכה דומה לזו של ה-EQE, אחוריים דומים ל-S קלאס (עם יחידות תאורה המשלבות את סמל הכוכב) וידיות פתיחת דלתות נשלפות חשמלית המסייעות להפחתה קלה של מקדם הגרר המצוין (0.23). עיצוב הפנים עושה שימוש ניכר בחומרים ממחוזרים וידידותיים לסביבה וכולל סופר-מסך שנחשף כבר לפני חודשיים. הוא משלב לוח מחוונים נפרד לנהג, ומסך מגע מרכזי ענק במרכז הקונסולה ומסך נוסף לנוסע, בדומה לדגמים החשמליים-יוקרתיים של המותג.
מערכת ההפעלה מבוססת כעת על מחשב מרכזי יחיד המאפשר העברת מידע מהירה יותר. מצלמה יעודית תסרוק את עיני הנהג ותפחית את בהירות המסך במידה וינסה לצפות בתכנים במקום להסתכל על הכביש. עוד ישולבו בו אפליקציות ייעודיות כולל תוכנת זום לניהול שיחות וידאו, באמצעות מצלמת סלפי שתותקן מעל המסך המרכזי. כל האפליקציות יהיו פעילות רק בזמן חניה.
רשימת האופציות ארוכה כמובן, כולל מערכת שמע של בורמייסטר עם 21 רמקולים, מתלי אוויר והיגוי אחורי אקטיבי (4.5 מעלות) המסייע להקטנת רדיוס הסיבוב ב-90 ס"מ, פחות אפילו מ-A קלאס קומפקטית (10.8 מטר). כל מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית מוצעות, ובעתיד תוצע אפשרות לחניה אוטונומית ללא צורך בנהג (רמה 4) בחניונים ייעודיים.
פורסם לראשונה ב- 27.04.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות