דוכן מרצדס - תערוכת פריז הקרובה : בנוסף למנוע דיזל חדש, ניתן יהיה להתרשם מהקונספט החדש העונה לשם 'Fascination'. הקונספט החדש רומז בעיקר על עיצובה של המרצדס E קלאס הבאה, מכונית חשובה ביותר למרצדס ולשוק האירופאי, האמורה להיחשף בתחילת שנה הבאה.
מרצדס קונספט Fascination. צילומים: יצרן
מעצבי מרצדס בחרו בצורת מרכב "Shooting Brake", או בעברית פשוטה: שילוב בין סטיישן לקופה. תצורת מרכב שכזו כבר הרבה פחות נפוצה, לכן יש להניח ש E החדשה תהיה בעלת תצורות קונבנציונליות, משמע סדאן ואסטייט (סטיישן). ומה עם E קלאס קופה? יש סברה שהקונספט החדש בא לרמוז בנוסף על קופה חדשה, מחליפה ל CLK, שתמוצב כגרסת קופה ל E קלאס.
ממבט על חזית הרכב ניתן להסיק הרבה מן הקונספט על ה E קלאס הבאה. בחזית, בדומה ל E הנוכחית, נמצאות יחידות תאורה כפולות, אך הפעם בעלות צורה מרובעת. החרטום החדש בעל צורה מחודדת יותר ומיישר קו עם ליין העיצוב העדכני של מרצדס. מאחורה הפנסים כנראה ישתייכו לגרסת הסטיישן, שתוצג לאחר הסדאן.
מרצדס קונספט Fascination - מבט מתא הנוסעים.
בינתיים התמונה היחידה של תא הנוסעים היא איור בלבד, אולם ידועים כמה פרטים. הפנים מתהדר בהרבה עור, עץ ואלומיניום, והקונסולה המרכזית בעלת מראה מרצדסי - אופייני. מושביה האחוריים של הקונספט הם נפרדים, ולא בצורת ספסל בניגוד לצורה המקובלת. אפילו ישנו מקרר קטן, ושני תאים המיועדים למצלמה דיגיטלית ולמשקפת.
על ההנעה אחראי אותו המנוע טורבו-דיזל החדש של מרצדס , שגם הוא נחשף לראשונה בתערוכת פאריז (אוקטובר 2008). המנוע החדש בעל 4 צילינדרים ונפח של 2.2 ליטר. נתון ההספק עומד על 204 כ"ס. יחידת ההנעה החדשה הינה מסדרת המנועים היעילים, חסכניים והפחות מזהמים - BlueEfficiency . על הנמכת הפליטות המזהמות אחראיות שתי מערכות BlueTEC , ו AdBlue אשר מוסיפה לגזי הפליטה כימיקלים שונים ועל ידי כך מפחיתה את פליטת הפחמן הדו-חמצני (CO2) ומזהמים אחרים.
לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס-בנץ
פורסם לראשונה ב- 21.09.08
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות