מרצדס GLC הוצג בשנת 2015 כמחליפו של ה-GLK ומתמקם בין ה-GLA וה-GLE. מרצדס GLC שווק עם מספר יחידות הנעה ובהן דיזל, בנזין ופלאג אין הייבריד. כעת, מרצדס הציגה גרסת הנעה חדשה – F-Cell שתצטרף להיצע וזאת כצעד נוסף לקראת קו דגמים שלם עם 0 גרם פליטת מזהמים.
יחידת הנעה
מרצדס GLC F-Cell מצוייד ביחידת הנעה פלאג אין הייבריד, אך לעומת יחידות הנעה דומות העושות שימוש במנוע בנזין או דיזל בשידוך עם מנוע חשמלי, מרצדס GLC F-Cell עושה זאת עם באמצעות הנעת מימן.
בתחתית המרכב שוכנים שני "מיכלי דלק" המכילים 4.4 ק"ג של מימן. צריכת המימן עומדת על כ-100 ק"מ לכל ק"ג אחד של מימן. בנוסף לכך, היחידה החשמלית מספקת טווח נסיעה חשמלי לגמרי של כ-51 ק"מ. סך הכל מרצדס GLC F-Cell בעל טווח נסיעה נקי מזיהום העומד על כ-480 ק"מ.
למרצדס GLC F-Cell ישנם 3 מצבי נהיגה; חיסכון, נוחות וספורט. כאשר ישנם גם ארבעה מצבי נסיעה: מצב היברידי – הרכב עושה שימוש בהנעת מימן ובמנוע החשמלי במקביל, מצב F-Cell – הרכב מונע באמצעות מימן בלבד ובמקביל הסוללה נטענת. מצב זה אידיאלי לשיוט ארוך. מצב סוללה – הרכב מונע באמצעות חשמל בלבד ומערכת תא הדלק אינה פעילה. מצב זה אידאלי לנסיעות קצרות. מצב טעינה – הסוללה החשמלית מקבלת קדימות בטעינה לטובת טווח מירבי או שמירה על עתודת סוללה.
טעינה ותדלוק מימן
מרצדס מציינים כי תדלוק תא המימן אורך כ-3 דקות, בדומה לתדלוק רגיל. לצד זאת מודעים לכך שתחנות התדלוק במימן אינן נפוצות דיו, אך מדגישים כי לנוכח החלטות הממשל לצמצום מזהמים תחנות נוספות קמות בעיקר בתחומי הערים הגדולות באירופה. עד סוף 2019 מציינים מרצדס כי כמות התחנות לתדלוק וטעינה תוכפל מ-50 ל-100 ובטווח הארוך יוקמו 300 תחנות נוספות. פרוייקטים נוספים להקמת תחנות טעינה ותדלוק במימן פועלים במקביל בארה"ב ויפן.
לקוחות ראשונים
בשלב זה מרצדס GLC F-Cell ימסר ללקוחות נבחרים בגרמניה ויוצע במתכונת של השכרת שירותים מלאה, הכוללת טיפולים ותיקונים ואחריות מורחבת לאורך כל תקופת ההשכרה. מרצדס מציינים כי החל מאביב 2019 ה-GLC F-Cell יוצע גם ללקוחות עסקיים ופרטיים במודל השכרה לטווח קצר או ארוך. בשל היעדר תשתיות מתאימות, אין כוונה לשווק את הרכב בישראל בעתיד הנראה לעין.
לדגמי מרצדס בישראל – מרצדס
פורסם לראשונה ב- 13.11.18
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות