חצי שנה בלבד חלפה מאז נחשף הדור השני של
מרצדס GLC, רכב פנאי בגודל בינוני, וכעת הוא מגיע לישראל. המחיר מתחיל ב-470 אלף שקלים לגרסאות הבנזין ומטפס ל-550 אלף שקלים עבור גרסאות הפלאג-אין הייבריד - יקר בכ-100 אלף שקלים מהדגמים המתחרים של ב.מ.וו ואודי.
מרצדס GLC ישווק כרגע עם שלוש יחידות הנעה ולכולן מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1,998 סמ"ק (1,991 סמ"ק בעבר) וסיוע חשמלי (מיקרו-היברידי או היברידי-נטען), תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים והנעה כפולה.
גרסת 200 המיקרו-היברידית תציע הספק של 204 כ"ס (7+ כ"ס), ותאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות (קיזוז של עשירית שנייה), בעוד גרסת 300 תציע הספק של 258 כ"ס (זהה לדור הקודם) ותאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות (זהה). לשתיהן צריכת דלק מוצהרת של 12.8 ק"מ לליטר.
גרסת הפלאג-אין מקבלת את הכינוי
300e ומצטיידת במנוע טורבו-בנזין בהספק של 204 כ"ס ובמנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס, כאשר השניים מייצרים הספק משולב של 313 כ"ס (7 כ"ס פחות מהדור היוצא). ההאצה ל-100 קמ"ש איטית בחצי שנייה מגרסת ה-300 ובשנייה שלמה מהדור היוצא ועומדת על 6.7 שניות. הסוללה בנפח 31.2 קוט"ש (13.5 קוט"ש בעבר) היא מאפשרת טווח נסיעה חשמלי נדיב של 119 ק"מ (81+ ק"מ).
לעומת הדור היוצא השינויים בממדים קלים, כאשר אורכו של הדור החדש עומד על 471.6 ס"מ (6+), רוחבו עומד על רוחב 189 ס"מ (זהה), גובהו עומד על גובה 164 ס"מ (0.4-) ובסיס הגלגלים עומד על 288.8 ס"מ (1.5+).
כל אחת מגרסאות ההנעה של ה-GLC תוצע למעשה בשתי רמות גימור - פרימיום ופלטינום, כאשר על כל אחת מהן ניתן להוסיף את חבילת העיצוב AMG ליין. מחירי הבסיס מתייחסים לרמת הגימור "פרימיום", בעוד שדרוג לרמת ה"פלטינום" יעלה 40,000 שקלים - ומחיר זהה ידרש גם עבור תוספת של חבילת ה-AMG.
גרסת הכניסה פרימיום כוללת פריטים כגון מושבים חשמליים עם זכרונות וחימום, גג פנורמי, תא מטען חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מולטימדיה ("11.9) עם מצלמת רוורס ומשטח טעינה אלחוטי, חישוקי "19 או "18 אווירודינמיים בגרסת הפלאג-אין.
גרסת הפלטינום מוסיפה תצוגה עילית, מתלי אוויר (מרווח גחון משתנה 2+ ס"מ לנסיעת שטח. ציוד תקני בכל גרסאות הפלאג-אין), בקרת אקלים עם 4 איזורים, תא מטען נפתח ונסגר ללא מגע, מצלמות היקפיות, מערכת היגוי אחורי (עד 4.5 מעלות עם רדיוס סיבוב משופר ב-90 ס"מ, 10.9 מטר), תאורת מטריקס-לד, חלונות אקוסטיים, מערכת שמע משודרגת Burmester עם 15 רמקולים וחישוקי "20.
חבילת ה-AMG Line משדרגת בעיקר את הנראות עם פגושים, חצאיות, סבכה קדמית וחישוקים בעיצוב AMG ודיסקי בלימה גדולים יותר ומחוררים עם קליפר בכיתוב Mercedes (אינו זמין בגרסת הפלאג-אין) ואילו מבפנים ישנם מושבים ספורטיביים, הגה בעיצוב קטום ודוושות אלומיניום.
כל רמות הגימור כוללות את המערכות המקובלות לצד התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי למניעת תאונה, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת תנועה חוצה מלפנים ומאחור כולל בלימת חירום אוטונומית, מערכת הכנה לתאונה ומערכת להרחקת הנוסעים בתאונות צד.
בנוסף, יבואנית
מרצדס מודיעה כי החל מהשנה הקרובה כל הרכבים ימכרו עם אחריות מורחבת ל-4 שנים, כאשר השנתיים הראשונות הן אחריות יצרן והשנתיים הנוספות ניתנות מטעם היבואן. בכל מקרה, האחריות תוגבל ל-100 אלף קילומטרים.
בשנה הבאה מתכננת מרצדס להרחיב את היצע הדגמים החשמליים עם ה-EQE SUV ו-EQS SUV, בעוד ה-EQG המסקרן צפוי לנחות כאן רק בתחילת 2024.