הדור השני של מרצדס GLE קופה מציג גידול קל במימדים, עם צמיחה של 3.9 ס"מ לאורך ו-0.7 ס"מ לרוחב. בסיס הגלגלים גדל ב-2 ס"מ בהשוואה לדור היוצא, אך באופן לא שגרתי הוא קטן מזה של ה-GLE הרגיל בלא פחות מ-6 ס"מ. המטרה, על פי מרצדס, היא שיפור ביכולת הדינאמית וכן במראה הספורטיבי. בניגוד ל-GLE הרגיל, גרסת הקופה לא תוצע בתצורת 7 מושבים.
מבפנים ניתן למצוא את הקוקפיט המוכר של מרצדס. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מתחבר למסך מולטימדיה מרכזי בגודל זהה, ושניהם נשלטים בהפעלה קולית (MBUX) ומשני משטחי מגע הממוקמים על גלגל ההגה.
ה-GLE קופה ישווק בישראל עם מנוע אחד, זהה למנוע שקיים ב-GLE הרגיל. מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.9 ליטרים, עם הספק של 272 כ"ס ב-3,200 סל"ד ומומנט של 61.2 קג"מ ב-1,200 סל"ד. הכוח יורד לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת 9 הילוכים אוטומטית, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.6 שניות. צריכת הדלק המשולבת על פי נתוני היצרן היא 13.7 ק"מ לליטר.
מרצדס GLE קופה ישווק בישראל ב-3 רמות גימור. גרסת הכניסה "פרימיום" כוללת חישוקי "20 קלים, תאורת לד מלאה, מושבי עור עם כוונון חשמלי, זכרונות וחימום, תאורת אווירה עם 64 גוונים, גג שמש פנוראמי, סגירת ואקום לדלתות, חיישני חניה היקפיים ומצלמות 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהושטת רגל, מערכת ניווט מקורית וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי במערכת המולטימדיה.
גרסת ה-AMG ליין כוללת בנוסף גם חבילת עיצוב חיצונית ספורטיבית עם חישוקי "21, אוורור למושבים הקדמיים, תצוגה עילית של נתוני הנסיעה, מתלי אוויר אדפטיביים ומערכת שמע מבית Burmester. גרסת ה-AMG ליין פלוס מוסיפה גם חבילת עיצוב פנימית ספורטיבית ודיפוני עור נאפה.
בתחום הבטיחות המפרט זהה בכל הגרסאות וכולל 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תנועה חוצה מלפנים ומאחור, ניטור שטחים מתים במראות, מעבר נתיב אוטונומי, מערכת הכנה להתנגשות ומערכת להתרעת עייפות.
מרצדס GLE קופה - מחירים:
מרצדס GLE קופה פרימיום - 679,900 שקלים
מרצדס GLE קופה AMG ליין - 709,900 שקלים
מרצדס GLE קופה AMG ליין פלוס - 739,900 שקלים
בשבועות הקרובים צפויה מרצדס להשיק בישראל שני דגמים משמעותיים הרבה יותר מבחינת היקף המכירות הצפוי: מרצדס GLA, דור שני לרכב הפנאי הקטן, ומרצדס GLB - רכב פנאי חדש עם 7 מקומות ישיבה שיתבסס על פלטפורמת ה-A קלאס.
פורסם לראשונה ב- 23.06.20
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות