לאחר שתמונות הפנים פורסמו ותמונות החוץ דלפו אל הרשת, פרסמה מרצדס הודעה רשמית על ייצור ה-G קלאס החדש. מרצדס מייצרים את ה-G קלאס משנת 1979. האות G מייצגת את המילה Geländewagen – "רכב שטח" בגרמנית ולרכב גרסאות שונות ומגוון הכוללת גרסאות צבאיות, מוגבהות (4X4 בריבוע), גרסאות 6X6 עם תא מטען פתוח ובעבר הרחוק הוא אף יוצר ברישיון כפיג'ו P4.
מרצדס G קלאס החדש ארוך מקודמו ב-5.3 ס"מ ורחב ב-12.1 ס"מ. במרצדס מדווחים כי מרווח הרגליים מלפנים גדל ב-3.8 ס"מ וב-15 ס"מ ליושבים מאחור. מרווח הכתפים והמרפקים מלפנים גדל ב-3.8 ו-6.8 ס"מ בהתאמה, ומאחור ב-2.7 ס"מ ו-5.6 ס"מ.
בנוסף, מהנדסי מרצדס בחנו חומרים שונים וקלים יותר למגוון מכלולים, כולל ייצור הכנפיים, הדלתות ומכסה המנוע מאלומיניום, והצליחו להשיל 170 ק"ג ממשקלו של ה-G קלאס.
מנוע וביצועים
מרצדס G500 עושה שימוש במנוע בנזין בי-טורבו V8, בנפח 4.0 ליטר, המספק 422 כ"ס ומומנט של 62.2 קג"מ מ-2000 ועד 4750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 9G-Tronic אוטומטית בעלת 9 הילוכים שאף עברה התאמות לשימוש בתנאי שטח. מרצדס מדווחים כי הצליחו לצמצם עוד את זמן התגובה של התיבה. השימוש בתיבה החדשה מסייעל נסיעה שקטה יותר ותורמת לצריכת הדלק, שעומדת על 9 ק"מ לליטר בתנאים משולבים.
ההגה במרצדס G קלאס החדש הוא כעת חשמלי, זאת לטובת השימוש של מערכות עזר שונות, כדוגמת מערכות עזר לחניה. מרצדס מסבירים כי מערכת חשמלית עושה שימוש בפחות אנרגיה ממערכת הידראולית, אך ההגה שומר על תקשורת טובה ודיוק בכל תנאי נהיגה.
אבזור
רשימת האבזור במרצדס G קלאס ארוכה כמו של ה-S קלאס, ונוכל למצוא בה את לוח המחוונים הדיגיטאלי כאופציה, כאשר שני מסכים בגודל 12.3 אינץ' (כל אחד) ניצבים בראש הדשבורד. הנהג יוכל לבחור בין 3 תצוגות (קלאסי, ספורט ומתקדם) וכמובן לאפיין פרמטרים לפי טעם אישי. משטח המגע וגלגלת השליטה המרכזית המוכרים מדגמי E ו-S קלאס מצאו דרכם גם ל-G קלאס, ומאפשרים שליטה על כל מערכות הרכב ללא צורך להוריד את העיניים מהדרך, הודות לתגובה תחושתית וקולית. בנוסף ישנם מושבים חשמליים עם זכרונות, חימום, אוורור ואפילו הזזה חשמלית לתמיכה הצידית.
מרצדס G קלאס יציע גם את מערכת ה-Dynamic Select המאפשרת בחירה בין 5 מצבי נהיגה שונים בלחיצת כפתור (נוחות, ספורט, Eco, התאמה אישית). המערכת שולטת על מאפייני המנוע, תיבת ההילוכים, המתלים, ההגה ומערכות העזר.
האפשרות החמישית היא מצב G-Mode. מצב זה נכנס לפעולה באופן אוטומטי כאשר אחד מבין שלושת הדיפרנציאלים ננעל או כאשר מפעילים את מצב Low בתיבת ההילוכים. מצב זה שולט על כיוון גובה המתלים, ההגה ודוושת התאוצה, ומונע מהתיבה להעביר הילוכים לטובת שמירה על כוח זמין ומיידי.
עיצוב
מרצדס מציינים כי העיצוב החדש מודרני יותר, אך שומר על מראה קשוח ועל העיצוב האייקוני, ולכן שימרו מאפייני עיצוב כדוגמת העיצוב החיצוני הרבועי, ידיות הדלתות הבולטות, הצירים החיצוניים, פנסי האיתות הבולטים והגלגל החלופי התלוי על הדלת האחורית. עוד מדגישים כי הפגושים וקשתות בתי הגלגלים עוצבו כחלק אינטגרלי מהרכב ונראים פחות כחלקים שחוברו מאוחר יותר.
בעוד העיצוב החיצוני שמר על רוח העיצוב המקורית, עיצוב הפנים שודרג בצורה משמעותית אך שמר על קשר ברור לעיצוב החיצוני, כדוגמת עיצוב פתחי המיזוג הצידיים בדומה לפנסים הראשיים. בפנים כעת נוכל לראות גם את פתחי המיזוג דמויי הטורבינה, מגוון אפשרויות בחירה לריפודים וכמובן את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה של מרצדס (לצד שמירה על שעון אנאלוגי בתחתית הקונסולה המרכזית). מרצדס מדגישים כי איכות החומרים גבוהה יותר וכל הגימורים ברכב נעשים בעבודת יד.
יכולות שטח
מרצדס מציינים כי אחת המשימות החשובות בתכנון ה-G קלאס הייתה יצירת איזון טוב יותר בין יכולות השטח והכביש. למרות זאת, מרצדס G קלאס נותר רכב שטח במהותו, עם שלדת סולם ועד 100% נעילת דיפרנציאל. מערכת המתלים חדשה וכוללת מתלים עצמאיים בעלי עצמות עצה כפולה אשר חוברו ישירות לשלדת הסולם.
מרווח הגחון עומד על 27 ס"מ ויכולת הנסיעה במים צמחה ב-10 ס"מ ומאפשרת נסיעה בעומק של עד 70 ס"מ. זווית ההטייה עומדת כעת על 35 מעלות (תוספת של 7 מעלות מהדגם היוצא), זווית הגישה עומדת על 31 מעלות וזווית הנטישה על 30 מעלות.
מכלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר כי מרצדס G קלאס החדש עתיד להגיע לישראל במחצית השניה של 2018.
לדגמי מרצדס בישראל –
מרצדס
פורסם לראשונה ב- 15.01.18
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות