מרצדס S קלאס, המכונית שמציבה בכל פעם מחדש את הרף לעולם הרכב, מגיעה לישראל בדור החדש והשישי שלה. הדור החדש ארוך ב-4 ס"מ מקודמו, שגם הוא לא היה קצר במיוחד, אך בסיס הגלגלים לא השתנה (וספק אם מישהו מהנוסעים יחוש צפיפות בגרסה הקצרה, עם בסיס גלגלים שחוצה את רף שלושת המטרים). בסיס הגלגלים בגרסת המוארכת נמתח לאורך של 316 ס"מ. למרות הגידול במימדים המשקל צנח בכ-150 ק"ג והגרסה הבסיסית תשקול פחות או יותר שני טון. קטן עליה.
מנועיםה-S קלאס החדשה תשווק בשלב זה בשתי גרסאות מנוע. הגרסה ה"בסיסית" תהיה ה-S400 הייבריד, עם מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטרים, שבשילוב עם יחידת הנעה חשמלית מניב הספק של 333 כוחות סוס. נתון המומנט עומד על 37.7 קג"מ, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות. למרות הביצועים המצוינים, ה-S400 מצהירה על צריכת דלק מעולה של 15.8 ק"מ לליטר - מה שמציב אותה בקבוצת הזיהום הרביעית. המחיר יתחיל ב-870,000 שקל.
מעליה תוצב ה-S500, עם מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.7 ליטר. ההספק יעמוד על 455 כוחות סוס, ונתון המומנט מדווח על מספר כמעט דמיוני של 71.4 קג"מ - מה שמביא את ה-S500 לשגר את עצמה ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות קצרצרות. צריכת הדלק, למי שמתעניין, עומדת על 11.6 ק"מ לליטר, והמחיר הנקוב הוא 990,000 שקל. בהמשך תגיע גם גרסת ה-S63 AMG.
טכנולוגיהבמרכז הפיתוח הטכנולוגי של מרצדס S קלאס החדשה עומדת ה-Intelligent Drive, שם קוד לתפישת הבטיחות הפסיבית והאקטיבית של היצרן. ההיסטוריה מלמדת שהחידושים של ה-S קלאס ימצאו את דרכם בתוך מספר שנים גם למכוניות עממיות, ולכן מעניין במיוחד לעקוב אחרי החידושים האחרונים שמציגה ספינת הדגל של מרצדס. הפעם מדובר במערך כולל של חיישנים, מצלמות ורדארים שנועדו לזהות ולאבחן מצבי תאונה אפשריים, ולמנוע אותם מבעוד מועד.
המערכת מתריעה בצומת עם שדה ראיה מוגבל על עצמים מתקרבים ועל כביש פנוי, וכוללת בתוכה את מערכת בקרת השיוט האוטונומית (Distronic Plus) המסייעת בשמירת נתיב הנסיעה ובחזרה למסלול במקרה של סטייה, את ה-Brake assist Bas Plus - מערכת בלימה מתקדמת היכולה לזהות רכבים חולפים והולכי רגל ולהגביר את כוח הבלימה בהתאם, מערכת להתראה ותיקון סטייה מהנתיב וניטור שטחים מתים, מערכת לזיהוי הולכי רגל, מערכת חניה אוטומטית ומערכת תאורה חדשנית היודעת למפות את התאורה למניעת סינוור נקודתי חזיתי ואחורי.
מערכות הבטיחות לא באות על חשבון הפינוקים, כמובן. מעבר לאביזרים ה"רגילים" כמו מושבי עור חשמליים עם חימום ואוורור, כפתור התנעה, וילונות חשמליים ועוד, כוללת ה-S קלאס החדשה מספר צגים דיגיטליים (כולל לוח השעונים), מערכת פקודות קוליות, מערכת סאונד עם 24 רמקולים ואפילו מערכת בישום אוטומטית.
לדגמי מרצדס בישראל -
מרצדס
פורסם לראשונה ב- 10.07.13
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות