דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתיחת פנים לטויוטה קורולה

Getting your Trinity Audio player ready...



שלוש שנים לאחר שהושקה בעולם ומיד הגיעה לישראל, עוברת טויוטה קורולה מתיחת פנים של אמצע החיים. מדובר בדור ה-12 של המשפחתית הותיקה, שהיה הראשון בשושלת שהציע הנעה היברידית - והפך בתוך זמן קצר לרכב הנמכר ביותר בישראל. השינויים הנוכחיים כוללים עדכון קל לעיצוב, שיפור למערכות הבטיחות וגם יחידות הנעה מעודכנות ומסקרנות. ומתי היא בישראל? ביבואנית לא יודעים עדיין להצהיר על תאריך מדויק, אך בכל מקרה זה יהיה רק בשנה הבאה.

טויוטה קורולה


עיצוב

מבחינת העיצוב החיצוני השינויים אינם בולטים. נוספו 3 צבעים חדשים בגווני כחול להאצ'בק ולסטיישן, ירוק לסדאן ואפור לכל הגרסאות. כמו כן, הסבכה התחתונה מקבלת עיצוב חדש בסגנון רשת מעויינים במקום חריצים ותאורת בי-לד חדשה ברמות הגימור הגבוהות. בטויוטה טוענים לעדכון גם במסגרת פנסי הערפל וחישוקים חדשים – אתם מצליחים לזהות את השינוי?

מבפנים ישנו מסך מולטימדיה חדש בגודל 10.5" (לעומת 9") עם ניווט מבוסס ענן, תפעול קולי ועדכוני Over the air גם למערכות נוספות ברכב, לוח מחוונים דיגיטלי עם 4 תצוגות מתחלפות וגם שילובי צבעים בהירים יותר.

טויוטה קורולה

יחידות הנעה

טויוטה קורולה המחודשת זוכה לחיזוק מתבקש ליחידת ההנעה - מה שמוגדר אצל היצרנית כ"דור חמישי" למערכת ההיברידית, ויגיע בהמשך ככל הנראה גם לדגמים אחרים שנשענים על אותה יחידת הנעה. במסגרת העדכון, יחידת בקרת הכוח של המערכת ההיברידית תוכננה מחדש, סוללת הליתיום-יון הפכה חזקה יותר ומנגד הופחת משקלה בשיעור של עד 18 ק"ג.

התוצאה? בגרסת ה-1.8 ליטרים, שהיא זו שנמכרת בישראל, צמח ההספק ב-18-19 כוחות סוס והוא יעמוד בדגם העדכני על 140 כוחות סוס. נתון המומנט לא פורסם אך סביר להניח שגם הוא עלה - שכן התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה ב-1.7 שניות משמעותיות, והיא תעמוד מעתה של 9.2 שניות בלבד.

טויוטה קורולה

בגרסת ה-2.0 ליטרים, שלא משווקת בישראל עם הקורולה, עלה ההספק מ-180 ל-196 כ"ס והתאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה בקצת פחות מחצי שניה ל-7.5 שניות. בטויוטה מצהירים כי למרות השיפור בביצועים, בשתי הגרסאות צריכת הדלק נותרה דומה - אך נתונים רשמיים עדיין לא פורסמו.

בנוסף לשיפור בכוח המנוע, מציינים בטויוטה כי גם תגובות מערכת ההנעה שופרו. אם עד כה הדגש היה על תאוצה בתחושה ליניארית, הדגם המעודכן יספק "תאוצה המשקפת טוב יותר את כוונת הנהג ואת השימוש שלו בדוושת המצערת", כך על פי טויוטה. בנוסף, הופחתה מהירות סיבוב המנוע בהאצה והופחתה רמת הרעש בהאצה.

טויוטה קורולה

בטיחות

מערך הבטיחות T-Mate משדרג את מערך ה-Safety Sense Plus עם מספר חידושים מסקרנים - בהם התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת שכחת ילד במושב האחורי, דיכוי תגובת דוושת ההאצה בלחיצה לא רצויה, שיפור בזיהוי תנועה בעת פניה, התערבות אקטיבית בהיגוי המזהה גם רכבים מתקרבים, התערבות אקטיבית למניעת פגיעה צידית והפחתת מהירות בעיקול. 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה