סובארו פורסטר בדור החמישי הוצג לראשונה בתערוכת ניו-יורק 2018. כעת חושפת היצרנית היפנית מתיחת פנים לרכב הפנאי-שטח, בשלב זה לשוק היפני בלבד – אך מהיבואנית סמלת נמסר כי הדגם המעודכן צפוי להגיע ארצה במהלך השנה הבאה.
עיצוב ומידות
במבט ראשון לא נראה כי העיצוב השתנה באופן מהותי, אך אם נשים לב לפרטים נוכל להבחין ביחידות תאורה קטנות מבעבר, בעוד פס הלד ההיקפי נותר כשהיה. עיצוב חלקה הפנימי של הסבכה הקדמית עודכן וכך גם הפגוש הקדמי עם בתי פנסי ערפל ומגלש קדמי חדשים. נוספו 3 צבעים חדשים בגווני ירוק, זית וברונזה, ועיצוב החישוקים הקלים (17 או 18 אינץ') עודכן אף הוא. העיצוב מאחור ומבפנים נותר זהה למדי לדגם הנוכחי, כאשר פאנל המולטימדיה ופאנל בקרת האקלים השתנה במעט.
אורכו של הפורסטר המחודש צמח ב-1.5 ס"מ בעקבות שינויי העיצוב ועומד כעת על 464.0 ס"מ. הרוחב, הגובה ובסיס הגלגלים נותרו זהים עם נתונים של 181.5 ס"מ, 173.0 ס"מ ו-267.0 ס"מ בהתאמה.
יחידת הנעה
סובארו פורסטר יוצע ביפן עם שני מנועי בוקסר אשר משודכים לתיבה רציפה והנעה כפולה. מנועים אלו כבר הוצעו בעבר בארץ המוצא של הפורסטר, אך לא הגיעו לאירופה או לישראל.
האחד הוא ה-e-Boxer ההיברידי העושה שימוש במנוע בנפח 1,995 סמ"ק בהספק משולב של 145 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 19.2 קג"מ הזמינים ב-4,000 סל"ד. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14 ק"מ לליטר.
לצידו יוצע מנוע טורבו-בנזין בנפח 1,795 סמ"ק בהספק של 177 כ"ס ונתון מומנט מירבי העומד על 30.6 קג"מ הזמינים ב-1,600 סל"ד. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.6 ק"מ לליטר.
אבזור ובטיחות
ריפוד המושבים מציע כעת מספר אפשרויות ובהן ריפוד דמוי עור (פוליאוריטן) דוחה מים, עור נאפה וכן עור משולב זמש.
מערכת הבטיחות EyeSight עודכנה גם היא כך שטווח זיהוי הרכבים הוגדל וכן נוספה אפשרות לזיהוי תנועה חוצה בצמתים. בסובארו מציינים כי תגובות המערכת הפכו חלקות יותר.
פורסם לראשונה ב- 15.06.21
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות