החל השיווק בישראל של פורד מונדיאו המחודשת. החידוש העיקרי - מנוע בנזין 2.0 ליטרים טורבו חדש, שמפיק הספק מרשים של 210 כ"ס. המכונית נמכרת ברמת הגימור הגבוהה "טיטניום" ובמחיר של 184 אלף שקל. המתחרות הישירות של פורד מונדיאו טורבו הן אופל אינסיגניה וסקודה סופרב.
[לחוות דעת על הרכב - פורד מונדיאו]
בנוסף למנוע, קיבלה המכונית, בגרסאות המפוארות שלה עדכוני עיצוב כמו עיטורי כרום לגריל. המונדיאו זוכה לפנים החדשות של פורד, אותן אנחנו מכירים מפורד פיאסטה ופורד פוקוס החדשה. הגריל הקדמי נהיה עגלגל יותר, הפגוש הקדמי חודד ויחידות התאורה חודשו. כונס האוויר התחתון הוגדל לכדי טרפז, ובפורד הוסיפו גם אורות יום בטכנולוגיית LED - כמו שהגרמנים אוהבים. השינויים מאחור צנועים יותר ומסתכמים בעיקר בפגושים חדשים. כיאה למתיחת פנים סמלית, המידות (הנדיבות) נותרו ללא שינוי.
פורד מונדיאו החדשה. העיצוב שודרג קלות / צילומים: יצרן
לפורד מונדיאו החדשה הצטרף מנוע הבנזין המוגדש החדש מסדרת EcoBoost בנפח 2.0 ליטר שהושק בחודש פברואר 2010, לו 203 כוחות סוס. גרסה זו לא מגיעה בינתיים לישראל. אלינו מצטרפת גרסה מחוזקת של המנוע, המפיקה 240 כוחות סוס ופולטת 179 ק"ג פחמן דו חמצני לקילומטר. גרסה זו של המונדיאו משיגה צריכת דלק נמוכה מזו של מנוע ה-2.3 הבסיסי, ונמוכה בכ-20% מזו של מנוע שישה צילינדרים בעל הספק מקביל. הרמיזה האחרונה מכוונת דווקא לשוק האמריקאי, שם מכינים את הקרקע לפורד אקספלורר החדשה, שתצוייד במנוע הזה בגרסת הבסיס.
עם מתיחת הפנים, מציגה פורד גם גרסה מחודשת של מנוע ה-TDCi לוגם הדיזל בנפח 2.2 ליטרים (שלא משווק בישראל), עם הספק של 197 כוחות סוס. גרסה זו תשאר לא רלוונטית בעליל עבור השוק הישראלי, אך תיבות ההילוכים דווקא כן. כמו שדיווחנו אז, המנוע החדש מצוייד בתיבת המצמד הכפול החדשה של פורד, PowerShift, לה שישה יחסי העברה.
הגרסה החדשה של פורד מונדיאו מגיעה לישראל עם תחילת שנת 2011, ברמת הגימור הבכירה - טיטניום. המחיר אטרקטיבי במיוחד, לנוכח ההספק המרשים, ועומד על 184,000 שקל בלבד.
לדגמי פורד בישראל - פורד
פורסם לראשונה ב- 30.06.10
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות