מלחמת חרבות ברזל עצרה את שוק הרכב. אולמות התצוגה שוממים, ממגרשי הטרייד-אין נעלמו מחפשי הרכב המשומש ובבנקים מדווחים על צניחה בהלוואות לרכישת רכב חדש. ובכל זאת, 12,902 מכוניות חדשות נמסרו לבעליהן, וחלק מיבואני הרכב עשו במהלך חודש נובמבר עסקים מצוינים.
בראש ובראשונה טויוטה אשר העלתה על הכביש לא פחות מ-2,492 מכוניות חדשות, מספר מרשים מאוד גם בחודשים רגילים, בוודאי בחודש מלחמה מלא. גם ליונדאי וקיה, המשלימות את שלוש הגדולות של שוק הרכב כבר שנים ארוכות, היה חודש סביר בהתחשב במצב, עם 1,574 ו-1,505 מסירות חדשות בהתאמה. רביעית וראויה לציון בחודש החולף הייתה סקודה המתאוששת, עם 1,069 מסירות חדשות.
שאר מובילות השוק נאלצו להסתפק בכמה מאות מכוניות בלבד במהלך כל נובמבר. byd הסינית, להיט המכירות של 2023, מסרה 'רק' 627 מכוניות חדשות, בעוד מיצובישי וסוזוקי עמדו על כ-500. מאזדה וג'ילי מסרו 474 ו-404 מכוניות בהתאמה. ראויה לציון טסלה שמסרה החודש 751 מכוניות חדשות, ותופסת בכך את המקום החמישי במהלך נובמבר.
בסך הכל נמסרו השנה עד סוף חודש נובמבר 265,285 מכוניות חדשות, לעומת 252,383 בתקופה המקבילה אשתקד. כך שלמרות החודשיים האחרונים בהם נאלצו היבואנים להתמודד עם האטה קשה, עדיין מדובר בנתוני מכירות טובים מאשתקד.
ומה על החשמליות? byd ממשיכה להוביל את שוק הרכב נטול הזיהום ובפער עצום על 15 אלף מכוניות חשמליות חדשות השנה. ג'ילי אחריה עם 6,884 מכוניות, כשהיא מקדימה במעט את טסלה שמסרה מתחילת השנה 6,334 מכוניות. יונדאי רביעית עם 4,408 מכוניות חשמליות לפני MG עם 2,559 מסירות. סקודה עם 1,698 לפני אורה (927), טויוטה (926) ומרצדס עם 891.
פורסם לראשונה ב- 03.12.23
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות