לקראת תערוכת ז'נבה שתיפתח לציבור בדיוק בעוד שבוע חושפת פולקסווגן את הדור השמיני של הגולף GTI הספורטיבית. השיווק בישראל צפוי להיפתח בתחילת 2021.
יחידות הנעה
לא פחות מ-3 יחידות הנעה משודכות לגולף GTI: טורבו-בנזין, היברידית-נטענת ודיזל.
יחידת ההנעה הקונבנציונלית ב-GTI עושה שימוש במנוע הטורבו-בנזין המוכר של הדור היוצא. מדובר במנוע בנפח 2.0 ליטרים המספק 245 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 37.7 קג"מ. המנוע משודך לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או רובוטית כפולת מצמדים (DSG) בעלת 7 הילוכים שכמו בגרסאות הגולף הרגילות מופעלת מידית אלקטרונית קטנטנה, ולטענת פולקסווגן מחליפה הילוכים מהר מבעבר.
גרסת ה-GTD עושה שימוש במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 200 כ"ס, ומציגה נתון מומנט מירבי של 40.7 קג"מ - כאשר במקרה הזה משודך המנוע לתיבת ה-DSG בלבד.
גרסת הפלאג-אין הייבריד, שמקבלת את הכינוי GTE, עושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים (150 כ"ס) הפועל בשיתוף מנוע חשמלי (115 כ"ס) ויחדיו הם מגיעים להספק משולב הזהה לגרסת הבנזין הרגילה ועומד על 245 כ"ס. נתון המומנט זהה לזה של גרסת הדיזל ועומד על 40.7 קג"מ. סוללת 13 קווט"ש מספקת טווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ.
נציין כי גם באחות הספרדיה, קופרה לאון שנחשפה לאחרונה, קיימת יחידת פלאג-אין הייבריד זהה, אך בעוד הקופרה מציעה מנועי בנזין בהספק של 300 כ"ס ויותר, פולקסווגן כבעבר שומרת את הביצועים הגבוהים לגרסאות ה-R.
עיצוב
גרסת ה-GTI של הגולף מובדלת מהאחות הסטנדרטית בפגושים קדמי ספורטיבי עם פס אדום המחבר בין הפנסים הקדמיים. לוגו GTI עודכן גם הוא ומלפנים ניתן גם למצוא שבכה קדמית בצורת "חלת דבש" מוארת ותאורת יום בעלת 5 נורות לד. מאחור ישנו פגוש ספורטיבי עם צמד יציאות מפלט וסמלGTI במרכז תא המטען. הגולף GTI תציע חישוקים בעיצוב חדש בגדלים של 17, 18 ו-19 אינץ'.
בפנים ישנם גימורים בצבע אדום, ידית הילוכים בצורת כדור גולף בגרסה הידנית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ', מושבים ספורטיביים בעיצוב חדש וכמובן ריפוד המשבצות האייקוני.
לצפייה בכל דגמי פולקסווגן בישראל
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות