פולקסווגן קאדי (Caddy, נושא כלים) הוצג לראשונה בשנת 1979 והתבסס על הדור הראשון של פולקסווגן גולף, כאשר בדור השני (1995) הוא כבר התבסס על הפולו. הדור הרביעי נחשף ב-2015 ואילו כעת חושפת פולקסווגן את הדור החמישי של המסחרית הקטנה, המבוסס על פלטפורת MQB המודולרית המשרתת בין היתר את הגולף והאוקטביה.
מהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר כי הקאדי החדש צפוי להגיע ארצה רק ברבעון השני של 2021.
העיצוב החדש של הקאדי שואל לא מעט מאפיינים מהדור החדש של הגולף, בהם עיצוב הדשבורד הנקי ומיעוט הכפתורים, ההגה והקונסולה שבין המושבים עם ידית ההילוכים הקטנה ולוח המחוונים הדיגיטלי המתחבר למסך מערכת המולטימדיה המתחברים יחדיו. בנוסף יציע הקאדי מושבים בעיצוב חדש המקנים נוחות משופרת, כך לדברי פולקסווגן.
מבחוץ החזית גם כן מזכירה מאפיינים שונים מהגולף החדשה בעוד הפרופיל וחלקו האחורים שמרו על המראה המרובע והשימושי. פולקסווגן קאדי החדש, כמו קודמו, יציע שתי תצורות עיקריות – מסחרי ונוסעים ולשתיהן שתי מידות אורך.
הקאדי החדש מציג צמיחה במימדים כאשר אורכה של הגרסה הרגילה עומד על 450.1 ס"מ (ארוכה ב-9.3 ס"מ) ורוחבה עומד על 185.5 (רחבה ב-6.2 ס"מ). הרוחב הפנימי צמח ב-5 ס"מ ל-160.6 ס"מ ובין קשתות הגלגלים גדל ב-6 ס"מ ל-123 ס"מ, ואילו מפתח הדלת גדל ב-5.1 ס"מ ל-123.4 ס"מ. גובהה של הגרסה הרגילה עומד על 179.7 ס"מ (נמוך ב-2.5 ס"מ) זאת לצד צמיחה בגובה תא המטען ב-0.7 ס"מ ל-127.3 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 275.5 ס"מ (צמיחה של 7.3 ס"מ). תא המטען מציע נפח של 3,300 ליטרים (280 ליטרים יותר מהדור היוצא).
הגרסה הארוכה תוצג בהמשך ולה נפח תא מטען של 4,000 ליטרים בזכות אורך כללי העומד על 485.3 ס"מ ובסיס גלגלים ארוך יותר העומד על 297 ס"מ.
מנועים וביצועים
פולקסווגן קאדי החדש יציע מנוע TDI משודרגים הכוללים מסנני חלקיקים חדשים המאפשרים לו לעמוד בתקני יורו 6 החדשים. למנוע הטורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטרים שני הספקים העומדים על 75 ו-122 כ"ס. לצידם יוצעו מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק חריג של 116 כ"ס וגרסה המונעת בגז בהספק של 130 כ"ס. לדברי היצרנית המנועים החדשים חסכוניים בפער של עד 12% בהשוואה לדור היוצא. הגרסאות ההיברידיות-קלות, שהוצגו בגולף החדשה, לא הגיעו לקאדי.
הקאדי יציע תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים (בגרסאות הדיזל -75 כ"ס ובגרסאות ההנעה הכפולה), בעוד גרסאות הדיזל בהספק 122 כ"ס ומנועי הבנזין יציעו גם תיבה כפולת מצמדים מעודכנת (By wire) אשר מסוגלת כעת לאפשר שילוב ל-D תוך כדי נסיעה לאחור (כאשר ההילוך ישתלב רק כאשר הרכב יגיע לעצירה מלאה).
אבזור ובטיחות
הקאדי החדש יציע בגרסאות הבכירות אבזור עשיר למדי הכולל בין היתר בקרת אקלים, גג פנורמי, חישוקים קלים במידה של 16 עד 18 אינץ', תאורת לד מלאה, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה בגדול של 6.5, 8.25 ו-10 אינץ', שני שקעי USB מסוג C וקישוריות אלחוטיות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. כמו כן יוצעו אופציות של גרסת 7 מושבים עם מושבים נפרדים בשורה השנייה, חיישני חנייה היקפיים ומצלמת רוורס, תא מטען נפתח חשמלית, דלתות הזזה חשמליות ואפילו וונטה בחלקו האחורי של הרכב המסייעת באוורור טוב יותר של הרכב במצב נייח.
בתחום הבטיחות ישנו מערך בטיחות הכולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה המתאימה את מהירות הנסיעה לפי השילוט ומגיעה עד למצב עצירה (פעילה למשך 15 שניות), בקרת יציבות לנגרר, התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור, מערכת חניה אוטומטית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ומערכת בלימה משנית לאחר תאונה.
לדגמי פולקסווגן בישראל – פולקסווגן
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות