נחתה ונחטפה בישראל: הפרארי שעולה כמעט 5 מיליון שקלים
נחתה ונחטפה בישראל: הפרארי שעולה כמעט 5 מיליון שקלים
פרארי הנחיתה בישראל את הפורוסאנגווה המהפכנית עבור מותג מכוניות הספורט, בה נהגנו בלעדית לפני מספר חודשים. כל הפרטים בפנים, כולל תג המחיר, גג השמש האופציונלי שעולה כמו משפחתית ממוצעת ומספר הישראלים שכבר קנו אותה
סוס, לארבעה: פרארי מתחילה לשווק בישראל את הפורוסאנגווה, דגם ראשון של היצרנית עם ארבע דלתות וייעוד משפחתי, מספר חודשים לאחר שנהגנו בה בלעדית בהרי האלפים. הרכב הגדול יחסית יחליף באולם התצוגה המקומי את ה-GTC4Lusso, עם פלטפורמה חדשה ובעיקר תג מחיר יוצא דופן - בין 3.3 ל-4.8 מיליון שקלים.
צפייה בתוכן נחתה ונחטפה בישראל: הפרארי שעולה כמעט 5 מיליון שקלים
הממדים גדולים משמעותית מהמקובל בפרארי, והיא ארוכה ב-5 ס"מ מהלוסו, רחבה ממנה ב-5 ס"מ (497 ו-203 ס"מ בהתאמה), עם בסיס גלגלים ארוך ב-3 ס"מ (302 ס"מ) ועוד 21 ס"מ לגובה (159 ס"מ). תא המטען גדל ב-23 ליטר (473 ליטר) והמשקל העצמי עומד על 2,033 ק"ג, כ-240 ק"ג יותר. נתון שמעניק לה את תואר הדגם הכבד ביותר שיוצר במראנלו מעולם.
בנזין טהור: למרות שלפרארי כבר יש מערכות הנעה משולבת חשמל, הפורוסאנגווה מצויד במנוע V12 בנזין אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר, שהוצג לראשונה באנזו לפני שני עשורים, ומאז עבר שורה של שינויים ושיפורים בדגמים שונים של החברה. הוא מפיק 725 כ"ס, והופך בכך לרכב הפנאי-בנזין החזק בקטגוריה, תוך שהוא מדיח מהתואר את אסטון מרטין DBX707.
המנוע מחובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד המותקנת מאחור (על מנת לאפשר חלוקת משקל מאוזנת 51-49 לפנים-אחור) עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. אגב, הכוח עובר לגלגלים הקדמיים באמצעות המערכת המוכרת מה-FF וה-GTC4Lusso, עם תמסורת של שני יחסי העברה המחוברת לחלקו הקדמי של המנוע.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.3 שניות, נתון זהה ללמבורגיני אורוס פרפורמנטה, אך יקדים בזינוק ל-200 קמ"ש ב-0.9 שניות (10.6 שניות), בדרך ל-310 קמ"ש מרבים. כדי להאט את המסה שולבה מערכת בלימה אלחוטית (brake-by-wire) שמגיעה מה-296 GTB, עם דיסקים קרמיים ענקיים (380-398 מ"מ לפנים-אחור). כדי להתמודד עם הצימאון לבנזין מכל דלק בנפח 100 ליטר אמור להספיק לדברי היצרנית ל-580 ק"מ לפני הביקור הבא בתחנה.
מה עוד צריך לדעת: מערך המיתלים מתבסס על בולמי זעזועים שפותחו על ידי Multimatic המשלבים מנוע חשמלי בעל פעולה מהירה במיוחד המאפשר צמצום רכינת המרכב בפניה, בלימה או האצה. הוא גם מאפשר לוותר על מוטות מייצבים ולשפר כך את נוחות הנסיעה. יש היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (3 מעלות) ובורר הנהיגה (manettino) כולל מצב ייעודי לקרח, אך בהתאם לייעוד הרגוע יחסית ללא מצב מסלול קיצוני המצוי בכל שאר דגמי החברה.
עיצוב הפנים מוגדר על ידי פרארי כ"קוקפיט כפול", זה של הנהג, מוכר מדגמים אחרים של היצרנית, עם הגה בעל מתגי שליטה במערכות השונות, מנופים גדולים לשליטה ידנית בהילוכים מאחוריו, ולוח מחוונים דיגיטלי ("16).
במרכז הקונסולה מסודרים מתגי בקרת האקלים ולנוסע יש מסך מגע משלו ("10.25), עם נתוני נהיגה ושליטה במערכת הבידור-נוחות.
רשימת האבזור התקני כוללת בין היתר מערכת שמע של בורמייסטר עם 21 רמקולים, כיוון חשמלי לכל ארבעת המושבים בעוד אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים מוצעים כאופציה בתוספת תשלום של 39 אלף שקל וחלון שמש עם מנגנון הכהיה יעלה לכם מחיר של משפחתית חדשה (151 אלף שקל). רוצים גימורי קרבון חיצוניים? הוסיפו 280 אלף שקל. חשקה נפשכם בחישוקים קלים בגימור יהלום? 73 אלף שקל. צבע 'לבן איטליה'? במחיר מיוחד, רק 245 אלף שקלים.
מה אנחנו חושבים: חסידי פרארי עשויים לראות בפורוסאנגווה 'חילול קודש' ו'צלם בהיכל', אבל מבחינה כלכלית מדובר בצעד מתבקש, שמגיע שנים לאחר שגם למבורגיני ואסטון מרטין נכנעו, שלא לדבר על פורשה שהציגה את הקאיין לפני כרבע מאה.
ולמרות זאת נדמה שבשונה מהמתחרות ששילבו ביצועים ויכולת דינמית ספורטיביות לרכב פנאי, פרארי עשתה בדיוק את ההפך, עם מכונית ספורט כבסיס, והקפדה ניכרת על שימושיות שתתאים להגדרת הקטגוריה והייעוד המשפחתי.
העובדה כי למרות תג מחיר גבוה משמעותית שמגרד אחרי תוספות צפויות את ה-5 מיליון, כל הקצאת הייצור לשנה הקרובה - תשע יחידות - נמכרה מראש.
מי שמוציא 5.0 מליון ש"ח על רכב, לגביו מדובר על כסף קטן יחסית. אתה וגם אני , מסתכלים דרך הפריזמה שלנו (כמו שנוציא 5000 ש"ח )
.....פה מדובר על מיליארדרים
אין קונים כל ראשי אירגוני הפשע בפנים וגם רק שוכרים רכבים שלא יעקבו אחריהם והם יבלטו בשטח אני מרחם על זה שמשקיע כסף בפח שלא ניתן לניצול בכבישי ישראל וכואב הלב על כל סריטה שהפח יקבל
ובשונה מרוב המגיבים לי באמת היתה פרארי בעברי. סתם פלסטיקים אין בזה כלום, בשנות ה70-80 ההבדלים בין המותגי יוקרה לשאר הרכבים היו ענקיים היום זה זניח בעיקר שופוני
700 כ"ס, 1100 כ"ס, מה זה משנה? איזו משמעות יש לתאוצה מטורפת כזו? הטסלה שלי עושה אותו דבר. מה זה נותן? התענוג הוא בנהיגה. מי שרוצה מירוצים - שייסע למגרשי המרוצים.
אבל אם אני מבין נכון את הנתונים הבסיסיים בכתבה הזאת, מדובר ברכב נחות מבחינה טכנולוגית והתמחור שלו נעשה ע״י שני איטלקים שאחד אמר לשני - זרוק מספר, תכפיל באלף..
לא נראה כמו מותג שיחזיק עוד הרבה