שבע שנים עברו מאז הושק הדור הנוכחי של ניסאן X-Trail וכעת חושפת היצרנית היפנית בארה"ב את הדור הרביעי של רכב הפנאי הגדול, שם הוא נמכר תחת השם ניסאן Rogue. בניסאן מציינים כי האקסטרייל הוא הראשון מבין 5 דגמים חדשים או מחודשים שיכנסו לייצור בשנה הקרובה. אלינו הוא צפוי להגיע רק בסוף שנת 2021, בגרסה שתהיה שונה ככל הנראה בכמה תחומים מזו שהוצגה לשוק האמריקאי. עוד עדכון מהיבואנית קרסו מוטורס הוא הגעתו של הקשקאי החדש, שטרם נחשף, באמצע השנה הבאה.
שינוי משמעותי נוסף מתרחש בתא הנוסעים. פרט לשיפור באיכות החומרים, העיצוב חדש לגמרי - דשבורד בשתי קומות המופרד בגימור אלומיניום, מסך מולטימדיה צף ולוח מחוונים דיגיטלי. ידית ההילוכים כעת אלקטרונית ומאפשרת הוספת תאי אחסון.
ניסאן אקסטרייל החדש קצר ורחב מקודמו. אורכו עומד על 464.8 ס"מ (קצר ב-4.2 ס"מ), רוחב עומד על 183.9 ס"מ (רחב ב-1.9 ס"מ), גובהו עומד על 169.9 ס"מ (נמוך ב-0.1 ס"מ) ובסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 270.5 ס"מ. בארה"ב ישווק האקסטרייל רק עם 5 מקומות ישיבה, מה שמסביר את הקיצור במימד האורך, אך ייתכן ובהמשך יוצגו גם גרסאות עם 7 מושבים.
בניסאן מציינים כי הושם דגש על נוחות השימוש כך שהדלתות האחוריות נפתחת בזווית של כמעט 90 מעלות לטובת כניסה ויציאה נוחה יותר. לראשונה תציע ניסאן 5 אפשרויות לצביעה דו-גונית ו-3 אפשרויות לצבע הריפודים.
מנוע וביצועים
לניסאן אקסטרייל האמריקאי מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים (4 צילינדרים) שעבר מספר עדכונים מכאניים. התוצאה היא שיפור של 11 כ"ס לעומת הדור הקודם והספק של 181 כ"ס, כמו גם שיפור של 0.8 קג"מ לכדי 25 קג"מ הזמינים ב-3,600 סל"ד.
בגרסאות ההנעה הכפולה ישנו בורר מצבי נהיגה הכולל אפשרויות שטח, שלג, חיסכון וספורט. למערכת ההנעה קלאץ' בעל מערכת אלקטרו-הידראולית חדשה השולטת בצורה טובה יותר על העברת המומנט.
בשלב זה טרם נחשפה הגרסה האירופאית, אך ניתן להניח כי גם האקסטרייל החדש יצוייד במנוע 1.3 ליטרים החדש של תאגיד רנו-ניסאן ובעתיד אולי גם ביחידת הנעה היברידית-נטענת.
אבזור ובטיחות
הדור החדש של האקסטרייל זוכה לתוספות אבזור כגון לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' (או 7 אינץ' ברמות הגימור הנמוכות), מסך מולטימדיה בגודל 9 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטי וניווט של גוגל מפות ו-Waze, תצוגה עילית בגודל 10.8 אינץ', כניסה ללא מפתח הפועלת גם בדלתות האחוריות, הנעה מרחוק עם אפשרות להפעלת בקרת האקלים, אפשרות חימום למושבים מאחור ולראשונה מערכת בקרת אקלים עם 3 איזורים. כמו כן ישנם וילונות אחוריים נגללים, משטח טעינה אלחוטי, מערך מצלמות היקפיות עם מבט על, אפשרות קיפול חשמלית למושבים האחוריים, תא מטען נפתח חשמלית ללא מגע ועוד.
בתחום הבטיחות, האקסטרייל החדש מצויד במערך Safety Shield 360 הכולל בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת סטייה מנתיב, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, בלימת חירום בנסיעה לאחור והתרעת רכב חולף בפתיחת דלת. כמו כן מציינים בניסאן כי האקסטרייל החדש מצויד ב-10 כריות אוויר ובאיזורי קריסה רחבים יותר לשיפור הבטיחות הפאסיבית.
בנוסף לכך יוצעו מערכות נוספות כגון התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי, מערכת לזיהוי תמרורים ומערכת ProPilot הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית שעברה עדכון לטובת תגובות בלימה והאצה חלקות יותר ובנוסף מסונכרת עם מערכת הניווט (בחלק מרמות הגימור). כמו כן פונקציית הזחילה בפקקים שודרגה גם כן וכעת זמן העצירה עד לניתוק התארך מ-3 שניות ל-30 שניות.
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות