שיווקו של ניסאן אקס טרייל הקודם הופסק כבר לפני למעלה מ-4 שנים, והדור החדש שלו, שהושק היום בישראל מראה כמה רחוק הלך הסגמנט בשנים שחלפו. מרכב מרובע וקשוח ששידר "שטח!!" לכל מי שראה אותו, הפך האקס טרייל בדורו הנוכחי לרכב משפחתי שפוי, בלי הנעה כפולה ועם מנוע דיזל צנום נפח. אבל הוא שמר על תצורת 7 המושבים שלו ולמעשה נכנס כעת למשבצת שנותרה ריקה לאחר יציאתו לגמלאות של הקשקאי+2.
עם 464.5 ס"מ בין הפגושים, ניסאן אקס טרייל החדש נמצא בין הג'יפונים הגדולים יותר בקטגוריה, אך קטן יותר ב-5.5 ס"מ מהאאוטלנדר של מיצובישי, שהוא למעשה המתחרה העיקרי שלו. יחד עם זאת, אורך בסיס הגלגלים של האקס טרייל הוא 270 ס"מ, ארוך בשלושה ס"מ מזה של המיצובישי, סנטימטרים שלא יסולאו בפז עבור היושבים בשורה השלישית. רוחבו של האקס טרייל 182 או 183 ס"מ (בהתאם לרמת הגימור), כמעט זהה לאאוטלנדר, וכך גם נפח תא המטען, שעומד על 135 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש. כאשר מקפלים את המושבים האחוריים מתקבל נפח של 445 ליטר (769 ליטר באאוטלנדר) וכאשר כל החמישה האחוריים אינם בשימוש מציע האקס טרייל 1,982 ליטרים מרשימים מאוד (1,608 במיצובישי).
ניסאן אקס טרייל. קטן ממיצובישי אאוטלנדר, אבל עם בסיס גלגלים ארוך יותראתם יכולים לנסות מאוד חזק, אבל אין שום סיכוי שבעולם שתצליחו לפספס את הייחוס המשפחתי של האקס טרייל. הוא מקבל כמעט את אותו עיצוב בדיוק של הקשקאי הנוכחי ודומה מאוד למוראנו - אם כי מעט יותר מעודן מזה האחרון.
ניסאן אקס טרייל. בלתי אפשרי לפספס את הייחוס המשפחתיניסאן אקס טרייל מגיע לישראל עם יחידת הנעה אחת, שמגיעה ישירות מאחיו הקטן. מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר המשודך לתיבת הילוכים רציפה ומעביר את הכח לגלגלים הקדמיים בלבד. המנוע מפיק 130 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ שמגיע כבר ב-1,400 סל"ד נמוכים מאוד. עם 11.4 שניות מאפס למאה ו-180 קמ"ש מרביים, אי אפשר להגיד שהביצועים עוצרי נשימה, אך המומנט הבשרני ללא ספק יגרום לאקס טרייל להרגיש יותר מחזק מספיק בתנאי נהיגה יומיומיים. מה שכן עוצר נשימה הוא נתון צריכת הדלק, שמספר על 19.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
ניסאן אקס טרייל. מנוע אחד, תיבה אחת ורק הנעה קדמיתאת ניסאן אקס טרייל תוכלו לקבל באחת משתי רמות גימור - אסנטה או טקנה. הראשונה תעלה 185,000 שקל והיא כוללות אבזור סטנדרטי שמעט לוקה בחסר בתחום הנוחות, אך מפצה על כך במערכות בטיחות. היא כוללת מערכת שמע עם שקעי USB ו-AUX, דיבורית בלוטות' ושליטה מההגה אך ללא מסך מגע, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי 17 אינץ', חיישני תאורה וגשם, חלון גג נפתח, מעבר אוטומטי מאורות גבוהים לנמוכים, התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעה על סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטומטית וזיהוי תמרורים.
ניסאן אקס טרייל. אבזור הנוחות בגרסה הבסיסית לא מרשים, אך זה הבטיחותי מפצהגרסת טקנה תעלה לכם 200,000 שקל והיא כבר מציעה אבזור נוחות עשיר הרבה יותר ומוסיף על האבזור של האסנטה גם מסך מגע בגודל 7 אינץ', חישוקי 19 אינץ', מושבי עור חשמליים ומחוממים, מצלמות היקפיות לעזרה בחניה, פנסי לד מלא, מערכת חניה אוטומטית, זיהוי הלכי רגל, פתיחה חשמלית לתא המטען, ניטור שטחים מתים במראות הצד, התרעה על עייפות הנהג ועוד.
לדגמי ניסאן בישראל -
ניסאן
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות