דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן אקס טרייל החדש מתקרב לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


שנתיים לאחר שנחשף בגרסה אמריקאית, שם הוא מכונה בשם "ניסאן רוג", מציגה ניסאן גם את המהדורה האירופית של רכב הפנאי הגדול תחת השם המוכר "אקס טרייל". מדובר בדור רביעי בשושלת, כאשר הפעם הוא חולק פלטפורמה ומכלולים נוספים עם מיצובישי אאוטלנדר, המתחרה הותיק. השניים ישווקו בישראל עם יחידות הנעה שונות, מה שצפוי לסייע לבידול. השיווק של האקסטרייל החדש עשוי להיפתח בישראל עוד לפני סוף השנה הנוכחית.

ניסאן אקס טרייל החדש עושה שימוש בפלטפורמת CMF-C קשיחה מבעבר, עם חלקי מרכב מאלומיניום (דלתות צד, כנפיים קדמיות ומכסה מנוע) ודלת תא מטען מחומרים מרוכבים, זאת לטובת הפחתת המשקל. בשונה מהקשקאי החולק עימו פלטפורמה, כל גרסאות האקס טרייל מצוידות במתלה אחורי רב-חיבורי שאמור לשפר את נוחות הנסיעה.

ניסאן אקס טרייל

העיצוב החיצוני כמעט זהה לרוג האמריקני, והוא מרשים ומודרני מהדגם היוצא, שהוצג עוד בשנת 2013, לפני כמעט עשור. סביבת הנהג עודכנה עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול ("12.3 כל אחד), תצוגת נתונים עלית על השמשה ("10.8) ובורר הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק המפנה מקום ליותר תאי אחסון, בקונסולה שבין המושבים ובעזרת תא נוסף מתחתיה. כצפוי, היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

ניסאן אקס טרייל

המימדים דומים לאלו של האקס טרייל היוצא, עם אורך כולל של 467.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 270.5 ס"מ. כמו בדגם הקודם, גם כאן תציע ניסאן אפשרות לשורת מושבים שלישית עם מקום לשני נוסעים - אך הפעם היצרנית מצהירה כי אלו מושבים המוגבלים לנוסעים בגובה מירבי של 1.6 מטר. עוד מציינת היצרנית היפנית כי הדלתות האחוריות נפתחות בזווית של 90 מעלות על מנת להקל על גישת היושבים שם. הספסל האמצעי ניתן להסטה לפנים-אחור ונוספו וילונות הצללה לחלונות. בגרסאות ללא שורת מושבים שלישית תא המטען מכיל 585 ליטר, 20 ליטר יותר מבעבר.

ניסאן אקס טרייל

החידוש המשמעותי ביותר הוא מערכת הנעה היברידית ייחודית, שתהיה שונה ממערכות ההנעה ההיברידיות של אחיו לקונצרן, רנו אוסטרל ומיצובישי אאוטלנדר PHEV. האקסטרייל יצויד במנוע טורבו-בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, ומערכת יחס דחיסה משתנה המוכרת של אינפיניטי. מנוע הבנזין מופקד בעיקר על טעינת הסוללות, ללא חיבור ישיר אל הגלגלים.
מי שכן מחובר לגלגלים הוא מנוע חשמלי קדמי (204 כ"ס), אשר מאפשר לאקסטרייל להאיץ ל-100 קמ"ש ב-8 שניות. הגרסה הבכירה מכונה e-4ORCE וכוללת מנוע חשמלי נוסף (134 כ"ס) המחובר לגלגלים האחוריים, ויוצר הנעה כפולה ותפוקה משולבת של 213 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש בגרסה זו מסתיים תוך 7.2 שניות.

ניסאן אקס טרייל

בנוסף מצויד האקסטרייל ההיברידי במערכת בורר מצבי נהיגה דומה לזו של ניסאן אריאה החשמלי, שבה עוצמת הבלימה הרגנרטיבית משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר ('אקו', 'סטנדרט' או 'ספורט'). בנוסף יש גם מצב B המופעל באמצעות בורר הילוכים ומגביר עוד יותר את העוצמה, ומצב e-Pedal המופעל באמצעות מתג נוסף ומאפשר "נהיגה בדוושה אחת". בהשוואה לגרסאות הרגילות של האקסטרייל, נוספו בגרסה ההיברידית גם חומרי בידוד בין תא המנוע לנוסעים, ומערכת הפחתת רעשים באמצעות יצירת הד חוזר מהרמקולים.

ניסאן אקס טרייל

בנוסף לאופציה ההיברידית יוצע גם מנוע בנזין מוגדש, עם אותה היחידה המשמשת כגנרטור בגרסאות ההיברדיות, אבל עם 163 כ"ס ומערכת היברידית קלה במתח של 12 וולט. הכוח עובר כאן לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה והזינוק ל-100 קמ"ש אורך 9.6 שניות, 1.9 שניות פחות מהדור היוצא של האקס טרייל בנזין. בשונה מבעבר ובניגוד לסקודה קודיאק ופיג'ו 5008 המתחרים, לא תוצע אופציית דיזל.  

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה