עד לאחרונה, ניסאן אלמרה היתה זו שתפסה את משבצת המכונית המשפחתית בהיצע של ניסאן, למרות שכמעט מכל בחינה שהיא - האלמרה משתייכת דווקא לקטגוריית המשפחתיות הקטנות. אבל המחסור של משפחתית "אמיתית" בהיצע, יחד עם השם הזכור לטוב של האלמרה המשפחתית משני העשורים הקודמים, אפשרו ליבואנית להציב אותה כמתמודדת יחידה בקטגוריה.
במקביל, נעשו נסיונות לשווק בישראל גם רכב משפחתי של ממש, כאשר ההתלבטות היתה בין ניסאן פולסאר - משפחתית האצ'בק בנוסח אירופאי, עם מנוע טורבו קטן, לבין ניסאן סנטרה (Sentra) - משפחתית סדאן המיועדת לשוק האמריקאי. הבוקר (ד') התבשרנו שהפור נפל על האחרונה.
ניסאן סנטרה מיוצרת במקסיקו ומיועדת בעיקר לשוק האמריקאי, שם היא מתחרה במכוניות כמו הונדה סיוויק, טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה. היא ארוכה במעט מהקורולה ומהאלנטרה (463.5 ס"מ) וגם גבוהה מהן בסנטימטרים בודדים, אך במימד הרוחב הסנטרה צרה במעט ממתחרותיה. בסיס הגלגלים, כמקובל בקטגוריית המשפחתיות, עומד על 270 ס"מ שאמורים לספק מרווח מצוין מאחור. נפח תא המטען עומד על 427 ליטרים, מעט קטן מהממוצע בקטגוריה.
בחזית של ניסאן סנטרה שוכן מנוע בנפח 1.8 ליטר, נפח גדול מהמקובל, אך עם הספק שגרתי של 130 כוחות סוס. כמו במקרים רבים אחרים של מכוניות אמריקאיות, גם כאן לא מתפרסם נתון התאוצה. צריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן, עומדת על 14.7 ק"מ לליטר - במדידה אמריקאית, שנחשבת קרובה יותר לנתוני המציאות. קבוצת הזיהום היא 13 - נתון גבוה עבור רכב משפחתי.
ניסאן סנטרה תשווק בישראל ברמת גימור אחת בלבד, הנקראת SR. בין היתר כוללת המכונית מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מערכת הפעלה של אנדרואיד וניווט של Waze, מערכת מובילאיי, מצלמת רוורס, דיבורית בלוטות', כניסה והנעה ללא מפתח, מחשב דרך עם מסך צבעוני בלוח המחוונים, בקרת שיוט, חימום למושבים הקדמיים, חיישני תאורה וחישוקים קלים בקוטר "17.
צפייה בתוכן ניסאן סנטרה בישראל: משפחתית סדאן ב-130 אלף שקל
הרשימה הזו הופכת את הסנטרה לאחת המשפחתיות המאובזרות בקבוצתה, ויחד עם העיצוב הנוצץ - נראה שמדובר באחות הקטנה של ניסאן אלטימה, מכונית שתפנה לקהל של "חובבי אמריקאיות" - אך עשויה להצליח גם בציי הרכב.
הדגם מיועד לשוק הסיני והאמריקאי ,שם אוהבים רכב גדול ונוצץ .
לדעתי , כל תוספות הפלסטיקה המבריקה ממש לא במקום , בגללן פנים הרכב נראה ממש זול .
היתרון הגדול של הרכב- מרחב מחייה במיוחד במושב האחורי .
אם היו מתאמצים מעט ומוסיפים פתחי אוורור לשורה השנייה , הרי שהיה לניסאן יתרון אבזור יעיל על פני הקורולה .
חסרון בולט-העדר מערכות בטיחות אקטיבית שכבר ישנן בקורולה (המתחרה הבולטת ) .
תקנו אותי אם אני טועה , הניסאן המקסיקנית לא באמת מתחרה בקורולה , אין לסנטרה את המוניטין שיש לקורולה.
כמה צפוי היבואן הבעייתי, במקום להסתער על השוק הפרטי עם מחיר קורץ של עד 110 אלש"ח ולכבוש בסערה את שוק המשפחתיות, בחר היבואן במחיר מופרז!! הרי די צפוי וברור לשןק המוסדי הוא יוריד מחיר באגרסיביות!!!!!!!!