אחרי חודשים ארוכים של המתנה, ניסאן קשקאי החדש מגיע סוף סוף לישראל. למרות שהקשקאי החדש נבנה במימדים שקרובים יותר לג'יפונים הקטנים, כמו סקודה יטי, סובארו XV ושברולט טראקס, המחירים משאירים אותה בטריטוריה של הג'יפונים הגדולים יותר - בתחרות ישירה עם קיה ספורטז', מאזדה CX5 וטויוטה ראב 4. ניסאן קשקאי החדש יימכר בישראל במחירים שמתחילים ב-154,900 שקל לגרסת ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין ברמת גימור בסיסית ועד ל-189,900 שקל לגרסת הדיזל ברמת הגימור הגבוהה. ומה מקבל הלקוח הישראלי בתמורה למחיר?
מנועי ה-1,200 סמ"ק טורבו, בהספק של 115 כ"ס, מספקים ביצועים פושרים בלבד. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 12.9 שניות, אך צריכת הדלק טובה למדי: 17.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. גרסת הדיזל, בנפח 1,600 סמ"ק עם הספק של 130 כ"ס, משפרת מעט את תמונת המצב: התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 11.1 שניות, וצריכת הדלק המוצהרת היא 21.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. שתי הגרסאות יוצעו בשלב זה עם תיבת הילוכים רציפה בלבד, ועל יכולת שטח אין מה לדבר: הקשקאי מוצע רק עם הנעה קדמית.
רשימת האבזור עשירה ביחס למקובל, כאשר ברמת הגימור השניה יוצעו מערכות בטיחות יוצאות דופן בסגמנט הג'יפונים. בכל הגרסאות ישנה מערכת מולטימדיה חדשה שנקראת NissanConnect וכוללת מסך מגע בגודל "7, דיבורית בלוטות', חיבורי AUX+USB וקישוריות מלאה לסמארטפון המבוססת על שירותי גוגל. בנוסף ישנו מסך בגודל "5 במרכז לוח המחוונים ובו תצוגות של מערכות הרכב השונות - כולל מערכת הניווט.
בנוסף למערכת המולטימדיה החדשה, בגרסת ה-Acenta הבסיסית ניתן למצוא מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה, מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, חיישני גשם ותאורה, פנסי ערפל קדמיים, מראות צד עם קיפול חשמלי, חישוקים קלים בקוטר "17, מערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים ובלם יד חשמלי.
בגרסת ה-Acenta SV יש בנוסף לכל הנ"ל גם חיישני חניה קדמיים ואחוריים, 4 מצלמות לראיה היקפית, כניסה והנעה ללא מפתח, מראה נגד סנוור, חישוקי "18, גג שמש פנוראמי, שמשות אחוריות כהות וגם מספר מערכות בטיחות אקטיבית: מערכת לשמירת מרחק מהרכב שלפנים, מערכת בלימה אוטומטית במקרה חירום, זיהוי תמרורים ובקרת סטיה מנתיב.
הגרסה הבכירה, שנקראת Tekna, כוללת בנוסף גם ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, תאורת לד בחזית, חישוקי "19, מערכת חניה אוטומטית, מערכת התראה על עייפות הנהג, מערכת לזיהוי רכב ב"שטח מת" במראות ומערכת לזיהוי הולכי רגל.
המחירים:ניסאן קשקאי 1.2 ליטר טורבו-בנזין Acenta: החל מ-154,900 שקל
ניסאן קשקאי 1.2 ליטר טורבו-בנזין Acenta SV: החל מ-164,900 שקל
ניסאן קשקאי 1.2 ליטר טורבו-בנזין Tekna: החל מ-174,900 שקל
ניסאן קשקאי 1.6 ליטר טורבו-דיזל Acenta: החל מ-169,900 שקל
ניסאן קשקאי 1.6 ליטר טורבו-דיזל Acenta SV: החל מ-179,900 שקל
ניסאן קשקאי 1.6 ליטר טורבו-דיזל Tekna: החל מ-189,900 שקל
לדגמי ניסאן בישראל -
ניסאן פורסם לראשונה ב- 11.09.14
למאמר זה התפרסמו 14 תגובות