הדור הנוכחי של סאנגיונג קוראנדו הגיע לישראל לפני שנתיים בדיוק, ונחת בתקופת השיא של סגמנט הג'יפונים בארץ. ההצלחה לא היתה גבוהה: העובדה שהרכב שווק רק עם מנועי דיזל ולא הציג איכויות גבוהות על הכביש השאירו את הלקוחות אצל יונדאי ומאזדה, ובמהלך השנה האחרונה נעצר השיווק על ידי היבואנית. בינתיים החלה טלקאר בנסיונות החייאה של המותג סאנגיונג עם הדגמים החדשים של הרודיוס והטנדר אקטיון ספורט, ובשבועות הקרובים צפוי גם להתחדש השיווק של רכב השטח סאנגיונג רקסטון. בימים אלו מציג המותג הקוריאני את מתיחת הפנים של הקוראנדו, שנוגעת בחלק מנקודות התורפה של הדגם ועשויה להחזיר אותו לשוק המקומי- לא בשנה הבאה, אבל אולי בעתיד הרחוק יותר.
העיצוב החזיתי עבר עידון כולל, עם גריל שחור גדול ופנסי חזית המזכירים את אלו של הרודיוס החדש (בתוספת תאורת לד, כמובן). גם החישוקים והחלק האחורי עוצבו מחדש, ולמבחר הצבעים נוספו מספר גוונים צבעוניים ושמחים. תא הנוסעים עבר שדרוג כולל עם מעבר לשימוש בחומרים רכים בדשבורד, שילוב משטחי עץ ועוד.
נוחות הנסיעה, שהיתה אחת מנקודות החולשה המרכזיות של הדגם היוצא, אמורה לעבור שיפור משמעותי בזכות שימוש במתלה רב-חיבורי מאחור. מתלים מסוג זה נמצאים במכוניות נוסעים הנחשבות לנוחות במיוחד, כך שפוטנציאל השיפור בהחלט קיים. המנוע נותר כשהיה: טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 175 כ"ס, עם מומנט מרשים של 36.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד. תיבת ההילוכים הוחלפה מ-5 ל-6 הילוכים, מה שאמור לשפר את צריכת הדלק. על בעיית הרעש מקווים הקוריאניים להתגבר באמצעות שיפור הבידוד לתא הנוסעים.
לדגמי סאנגיונג בישראל -
סאנגיונג
פורסם לראשונה ב- 10.12.13
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות