הודעה לא פחות חשובה מהשקת
סובארו פורסטר החדש היא ההודעה של סובארו במהלך מסיבת העיתונאים על הרחבת האחריות ל-5 שנים מלאות לכלל הדגמים החל מהחודש הקרוב. המהלך המפתיע נועד בכדי להחזיר את אמון הציבור במותג שהלך ודעך בשנים האחרונות, ולעודד קונים, בעיקר פרטיים, לחזור לחיק המותג היפני. זוהי האחריות הארוכה ביותר הניתנת על ידי יבואן רכב ישראלי, שכן 7 שנות האחריות של קיה מוגבלות למנוע ולתיבת ההילוכים בלבד.
חברת הרכב סובארו זכתה לתהילה בעבר בזכות רכבי ההנעה הכפולה שלה: הדור הראשון של סובארו פורסטר היה אחד הרכבים הראשונים בארץ שהצליחו לשלב התנהגות כביש גבוהה עם יכולת שטח לא רעה, אבל מאז הפורסטר הפך ממכונית סטיישן מוגבהת וקשוחה לעוד ג'יפון אופנתי, והוא הלך והתרכך. לעומת הדור השלישי והיוצא שאופיין בעיצוב עגלגל, הפורסטר החדש חוזר למקורות ומציג עיצוב חסון ומרובע יותר. למרות מערכת ההנעה הכפולה והמשקל הגבוה, צריכת הדלק וזיהום האוויר נותרו נמוכים כמתחייב מצו השעה: הציון הירוק של הפורסטר הוא 4, מקביל למכוניות קטנות ומשפחתיות. הנתונים המצויינים מגיעים בזכות מערכת "עצור וסע" המדוממת מנוע בעמידה וכן בזכות תיבת ההילוכים הרציפה. צריכת הדלק המוצהרת תעמוד על 15.3 ק"מ לליטר בגרסה האטמוספרית ו-11.7 ק"מ לליטר בגרסת הטורבו.
סובארו פורסטר / צילומים: יצרן
אמרנו טורבו? ובכן, הפורסטר החדש נוחת בשתי גרסאות מנוע. מנוע ראשון הוא מנוע בוקסר בנפח 2.0 ליטר המוכר מהג'יפון הקטן של סובארו, ה-XV. המנוע מספק 150 כוחות סוס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה. הגרסה המעניינת יותר היא גרסת הטורבו: מנוע הטורבו, אף הוא בנפח 2.0 ליטר מציע 240 כ"ס ואמור לקסום לאלו שרוצים להשפיל אי אלו מכוניות כביש מהירות ביציאה מהרמזור. מי שירצה להמשיך ולרמוס את כבודן גם בכביש המפותל ישמח לדעת שכל הגרסאות יוצעו עם מערכת ההנעה הכפולה המוצלחת של סובארו. מרווח הגחון עומד על 22 ס"מ מכובדים.
גם בשטח הפורסטר אמור לשמור על יתרונותיו המובנים. בגרסאות המאובזרות תוצע מערכת X Mode ששולטת על מערכות הרכב השונות, בדגש על מערכת הבלימה, ומסייעת לנהג בנסיעה בשטח. למערכת "מצב מדרון" המגביל את המהירות בהתאם לדרישות הנהג.
לסובארו פורסטר החדש ישנן שלוש גרסאות אבזור. הבסיסית – גרסת ה-X – תוצע עם אבזור בסיסי למדי: חישוקי פלדה פשוטים, הגה בגימור עור, בקרת שיוט ושליטה על מערכת השמע מההגה. גרסת ה-XS זוכה גם לחישוקי מגנזיום, כוונון מושבים חשמלי של שמונה מצבים, חימום למושבים הקדמיים ובקרת אקלים מפוצלת. כן יוספו מנופים להעברת הילוכים מההגה ומחשב דרך מתקדם. גרסת הטורבו תציע גם ריפודי עור, חישוקי 18", כניסה ללא מפתח ותא מטען עם פתיחה חשמלית. בפן הבטיחותי זכאי הפורסטר לציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאים בזכות שבע כריות אוויר, ואמהות ישמחו לדעת כי ישנה התראה לחגירת הילדים במושבים האחוריים וכי ניתן לנתק את כרית האוויר במושב הקדמי. במהל התכנון הושקעה מחשבה רבה, לדברי סובארו, ביצירת שדה ראיה גדול מבעבר.
המחירים של הפורסטר, כמובן, גבוהים מאלו של המתחרות בעלות ההנעה הקדמית. למעשה, הסובארו מתחרה בפועל בהונדה CRV ובטויוטה ראב 4 היקרים, וכן בגרסאות ההנעה הכפולה של מאזדה CX5 וקיה ספורטז'. גרסת ה-X הבסיסית תעלה 189,900 שקל, גרסת ה-XS תעלה 217,900 שקל ועבור גרסת הטורבו תאלצו לשלם 264,900 שקל.
בנוסף לפורסטר שנחת בישראל דגמים נוספים של היצרן היפני צפויים להגיע בקרוב. סובארו אימפרזה תנחת בסביבות מאי ומיד אחריה יגיעו סובארו B4 וסובארו אאוטבק לאחר שעברו מתיחת פנים.
לדגמי סובארו בישראל -
סובארו
פורסם לראשונה ב- 10.02.13
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות