סובארו פורסטר, אחד מאייקוני השטח של העידן המודרני, הושק לראשונה בשנת 1997. הפורסטר, למרות היותו מבוסס על פלטפורמת האימפרזה, ממוקם בהיררכיה מעל ה-XV (שגם הוא חולק עימה פלטפורמה) ומתחת לאאוטבק שמבוסס על ה-B4. כעת סובארו חשפה בתערוכת ניו-יורק את הדור החמישי של רכב הפנאי-שטח הקומפקטי שלה, ויש לא מעט שינויים מסקרנים.
מידות ועיצוב
הפורסטר החדש מציג צמיחה ברוב המימדים, כאשר אורכו עומד על 462.5 (צמיחה של 1.5 ס"מ), רוחבו עומד על 181.5 ס"מ (צמיחה של 2 ס"מ), גובהו עומד על 173 ס"מ (0.5 ס"מ פחות) ובסיס הגלגלים עומד על 266.9 ס"מ (צמיחה של 2.9 ס"מ). מרווח הגחון נותר זהה ועומד על 22 ס"מ.
עוד מציינים בסובארו כי זווית פתיחת הדלתות כעת רחבה יותר, ומאפשרת כניסה ויציאה קלה יותר, רצפת תא הנוסעים שטוחה יותר, פתח תא המטען רחב יותר ותא המטען עצמו שטוח יותר. דגמי פורסטר החדשים יוצעו בחמש רמות גימור:Standard, Premium, Limited, Touring, וגרסת Sport חדשה שתקבל חישוקים וצביעה ייעודית, כמו גם תפירה כתומה בתא הנוסעים. מיגונים שחורים בקדמת הרכב, בצדדים ומאחור יהיו סטנדרט בכל הדגמים וכך גם מסילות הגג, שנועדו להדגיש את המראה הקשוח וההנעה הכפולה. הפורסטר החדש גם קיבל צבעים חדשים, ובהם: ירוק "ישפה", כחול "אופק פנינה" ואדום "ארגמן פנינה".
כל דגמי פורסטר יצוידו בשלב הראשון במנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטר שעבר עדכון וכעת מספק 182 כ"ס ומומנט של 24.3 קג"מ (לשם השוואה, בסובארו אאוטבק בעלת מנוע בנפח דומה, ההספק עומד על 175 כ"ס והמומנט על 24 קג"מ). המנוע ישודך לתיבה רציפה והנעה כפולה לכל הגלגלים עם בקרת מומנט וקטורית. בגרסאות Touring ו-Sport התיבה תקבל אפשרות לתפעול ידני באמצעות משוטים מאחורי ההגה, המדמה 7 הילוכים. צריכת הדלק עומד על עד 14 ק"מ לליטר בנסיעה בין-עירונית.
סביר להניח כי לאירופה (וגם לישראל) יגיע הפורסטר גם עם מנועי 2.0 ליטר, אך בשלב זה של החשיפה הנתונים מתייחסים בעיקר לשוק האמריקאי.
אבזור ובטיחות
דגמי פורסטר החדשים יקבלו תאורת לד לפנסים הראשיים, בקרת אקלים (מפוצלת ב-Limited וב-Touring), ובהתאם לרמות הגימור גם מושבים חשמליים, אפשרות חימום מקדימה ומאחור, גלגל הגה מחומם, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי וגג פנוראמי. מרמת הגימור Premium הפורסטר מקבל את בקר השליטה X-Mode הכולל בקרת ירידה במדרון, ושולט גם במנוע, תיבת ההילוכים, העברת כוח בין הציר הקדמי לאחורי והבלמים. סובארו גם תציע את מערכת המולטימדיה Subaru Starlink הכוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ומערכת ניווט עם זיהוי קולי. למערכת מסך בגודל 6.5 אינץ' ובגרסאות הבכירות המסך בגודל 8 אינץ'.
בתחום הבטיחות, כך לדברי סובארו, כל דגמי הפורסטר יצוידו במערך הבטיחות של סובארו EyeSight, הכולל התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי. כמו כן יוצעו גם התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור וניטור רכב בשטח מת במראות, ובהתאם לרמות הגימור יוצעו גם מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ותאורה עוקבת פניה.
רמת הגימור הבכירה Touring תצויד בגם במערכת חדשה הנקראות DriverFocus ומוסיפה גם התרעת עייפות והתרעת הסחת דעת. המערכת מבצעת זאת באמצעות תוכנת זיהוי פנים המזהה שינויים המעידים על עייפות או הסחת דעת ומסוגלת לזהות עד 5 נהגים שונים ואף להתאים את הגדרות הנהיגה שלהם (מושב, בקרת אקלים, תצוגה וכו').
מחברת סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל, נמסר כי סובארו פורסטר החדש יגיע לישראל בתחילת 2019.