סובארו פורסטר התחיל את דרכו יותר כרכב סטיישן מוגבה עם הנעה כפולה מאשר כרכב שטח של ממש. הדורות שהתחלפו עם השנים הפכו אותו ליותר סולידי: המימדים גדלו, הגובה צמח אך ההנעה הכפולה ומרווח הגחון נשמרו. הדור הרביעי ממשיך במגמה עם מימדים גדולים יותר. הפורסטר החדש שיוצג בקרוב בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס התארך ב-3.5 ס"מ ל-459.5 ס"מ. הפורסטר החדש גם רחב יותר בס"מ וחצי (179.5) וגבוה יותר בכ-3 ס"מ (173.2 ס"מ). גם הנוסעים לא יצאו מקופחים, והם יהנו ככל הנראה ממרווח משופר בזכות בסיס הגלגלים שהתארך ב-2.5 ס"מ לאורך כולל של 264 ס"מ.
סובארו ידועה במנועי ה"בוקסר" שלה, וגם בדור הרביעי של הפורסטר יושתלו שני מנועי בוקסר. הראשון, אטמוספרי בנפח 2.5 ליטרים, יספק 170 כוחות סוס (5,800 סל"ד) ו-24 קג"מ (4,100 סל"ד). מנוע זה ניתן למצוא גם בדור הנוכחי של הפורסטר אך לא בישראל. המנוע השני מציע נפח נמוך יותר, רק 2.0 ליטר, אולם בזכות מגדש טורבו הספקו עומד על 250 כ"ס (5,600 סל"ד) ו-35.6 קג"מ (2,000 סל"ד). תיבות ההילוכים שיוצעו יהיו גם ידנית בעלת שישה הילוכים וגם אוטומטית רציפה.
סובארו פורסטר. דור חדש לרכב הכביש-שטח של סובארו / צילומים: יצרן
כאמור, הנעה לכל הגלגלים היא אחד מסמלי ההיכר של סובארו ולכן כל הדגמים של הפורסטר יצויידו בהנעה כפולה קבועה. בסובארו מבטיחים כי הדור החדש יהיה נוח יותר ודינאמי יותר בזכות מערכת מתלים חדשה. נכון לשלב זה לא ברור מתי יחל שיווקו של הפורסטר ומתי הוא צפוי לנחות בישראל.
דבר נוסף שאינו ברור נכון לעכשיו הוא מי היבואן שימכור את סובארו פורסטר ברגע שינחת בארץ. היבואן הנוכחי, יפנאוטו, שרוי במצב כלכלי קשה, ונראה שהזיכיון על יבוא המותג היפני ארצה ירכש על ידי גופים אחרים הפועלים בתעשיית הרכב הישראלית.
לדגמי סובארו בישראל -
סובארו
פורסם לראשונה ב- 01.11.12
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות