הרבה מחמאות נגזלו מסובארו XV בגלל התיבה האוטומטית-רציפה. במבחן ההשוואתי שערכנו ל-XV מול מאזדה CX5 וקיה ספורטז' התבלטה לרעה תיבת ההילוכים של הסובארו, שלא הצליחה לנצל כראוי את כוחו של המנוע ופגמה בחוויית הנהיגה. מצד שני, התיבה הרציפה תרמה לצריכת דלק נמוכה יחסית - וזה יתרון לא מבוטל. עכשיו אפשר להפסיק להתלבט: סובארו XV קיבלה בשעה טובה תיבת הילוכים ידנית, ששומרת על צריכת הדלק הנמוכה ומצליחה למקסם את היכולות של המנוע. שהחיינו.
סובארו XV. תהיה מהנה יותר עם תיבה ידנית? / צילומים: אוריאל כהן
הגרסה הידנית של סובארו XV תעלה 154,900 שקל, שהם 5,000 שקל פחות מהגרסה האוטומטית. נתוני הביצועים טובים מעט יותר מאלו של ה-XV האוטומטית, עם תאוצה של 10.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש (10.7 באוטו') ומהירות מרבית של 187 קמ"ש (זהה לאוטו'). צריכת הדלק קצת פחות טובה מזו של הגרסה האוטומטית, אך הנתונים עדיין טובים מאוד ביחס לקטגוריה עם 14.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת שמביאים את הסובארו הידנית לקבוצת הזיהום החמישית. בניגוד לגרסאות ידניות אחרות של רכבי שטח מתוצרת סובארו, ל-XV הידנית אין הילוך כח ("מצב Low"). באירופה משווקת סובארו XV עם מנוע 1.6 והילוך כח, אך בארץ יאלצו חובבי השטח להשקיע עוד 26 אלף שקל עבור סובארו פורסטר הידני שמצויד בהילוך האגרסיבי.
אורן חסון, מנכ"ל יפנאוטו, יבואנית סובארו בישראל אמר היום כי "לאור הביקושים לסובארו XV החדש, החלטנו להרחיב את סדרת דגמי ה-XV ולהשיק גרסה נוספת בעלת תיבת הילוכים ידנית שיתרונה המשמעותי היא בביצועים חזקים, תצרוכת דלק נמוכה ויכולת שטח גבוהה. אני שמח כי עד כה השקת ה-XV זוכה להצלחה גדולה גם בישראל וכבר עתה אנו דורשים מהיצרן להגדיל משמעותית את כמויות הייצור לשוק הישראלי."
לדגמי סובארו בישראל - סובארו
פורסם לראשונה ב- 02.07.12
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות