חודשים ספורים לאחר ההשקה באירופה, סוזוקי ויטרה החדש מגיע לישראל. כפי שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", הג'יפון החדש של סוזוקי יעלה 125,000 שקל לגרסת 1,600 סמ"ק אוטומטית עם הנעה קדמית, או 132,000 שקל לגרסת 4X4.
סוזוקי ויטרה החדש יתחרה בסגמנט הג'יפונים הקטנים, שם הוא ימצא את עצמו בתחרות מבית עם סוזוקי קרוסאובר הפופולארי. הויטרה יהיה קצר יותר מהקרוסאובר, אך גם גבוה ממנו – ובמפגש שלנו עם הויטרה במסגרת ההשקה האירופית נוכחנו לדעת כי המרווח הפנימי של הויטרה טוב ביחס למתחרים בסגמנט.
סוזוקי ויטרה יצויד במנוע 1.6 ליטר בנזין בהספק של 120 כ"ס, אותו מנוע של הקרוסאובר (וגם של ה-SX4) אך תיבת ההילוכים תהיה שונה. בעוד הקרוסאובר נמכר עם תיבת הילוכים רציפה, הויטרה יצויד בתיבה אוטומטית אמיתית עם 6 יחסי העברה. באופן מעניין, צריכת הדלק לא נפגעת בשל התיבה האוטומטית: במבחן הדרכים שערכנו מדדנו לויטרה 14 ק"מ לליטר.
בניגוד לסוזוקי גרנד ויטרה, או לדגמי העבר של הויטרה, הדגם החדש לא יציע יכולות שטח גבוהות – גם לא בגרסת ה-4X4, שמצוידת במערכת ה-Grip Control של סוזוקי. אחת הסיבות ליכולת המינימלית היא מרווח הגחון, שעומד על 18.5 ס"מ בלבד.
במחיר של 125,000 שקל, סוזוקי ויטרה יהיה אחד מהג'יפונים הזולים בקבוצתו – ולמעשה, הוא יהיה יקר במעט רק מהקרוסאובר ומפיג'ו 2008.
לדגמי סוזוקי בישראל -
סוזוקי
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות