אחרי 25 שנה, צריך לשכוח מכל מה שידענו על סוזוקי ויטרה ולהתרגל למשהו אחר לגמרי. במהלך השנים הויטרה היה רכב שטח קשוח, ספרטני ורציני שזולל סלעים לארוחת בוקר. הדור החדש של סוזוקי ויטרה, שנחשף בתערוכת פריז, הולך כמה צעדים לאחור ומוותר, ככל הנראה, על יכולת השטח. במקום זאת הוא מציע עיצוב בהתאמה אישית ומגוון של 15 צבעים חיצוניים.
הסימן הראשון לשינוי הוא קודם כל במימדים: הויטרה החדש יתפרש לאורך של 417.5 ס"מ בסך הכל, קצר ב-32.5 ס"מ מהגרנד ויטרה הנוכחי, ואפילו קצר ב-12.5 ס"מ מסוזוקי קרוסאובר הקומפקטי. הרוחב יעמוד על 177.5 ס"מ, רחב בס"מ מהקרוסאובר, והגובה הוא 161 ס"מ - 3 ס"מ יותר מהקרוסאובר. נפח תא המטען יעמוד על 375 ליטר, נתון שגם הוא קטן משמעותית מזה של הקרוסאובר.
על יכולת השטח קשה לספר מדף הנתונים בלבד, אך כל הפרטים מתחברים לכדי תמונת מצב ברורה למדי: סוזוקי ויטרה החדש לא יהיה רכב שטח קשוח כבעבר. שלדת הסולם והילוך הכוח הוצאו מהמפרט, מרווח הגחון עומד על 18.5 ס"מ בלבד וזוויות המרכב מוגבלות: זווית הגישה היא 18.2 מעלות וזווית הנטישה היא 28.2 מעלות. במקום זאת התקינה היצרנית היפנית ברכב את מערכת ה-ALLGRIP המוכרת מהקרוסאובר, שבמצב השטח שלה מעבירה את הדיפרנציאל המרכזי למצב מוגבל החלקה ושולחת מעט יותר כוח לגלגלים האחוריים, בהתאם לצורך.
היצע המנועים יהיה זהה לזה של הקרוסאובר, עם מנועי דיזל ובנזין בנפח 1,600 סמ"ק בהספק זהה של 119.6 כ"ס (לדיזל, כמובן, מומנט גבוה יותר). מנוע הבנזין, שבקרוסאובר משודך לתיבת הילוכים רציפה, מקבל כאן תיבה אוטומטית אמיתית בעלת 6 הילוכים, ולשם שיפור צריכת הדלק תהיה גם גרסה בעלת הנעה קדמית בלבד.
הייצור של סוזוקי ויטרה החדש יתחיל במפעלים בהונגריה עם פתיחת שנת 2015, ומיבואנית סוזוקי לישראל נמסר ל-iCar כי הרכב צפוי להגיע ארצה לקראת אמצע 2015.
לדגמי סוזוקי בישראל -
סוזוקי פורסם לראשונה ב- 05.10.14
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות