כמעט שנתיים לאחר שנחשפה, ושנה לאחר שהיתה אמורה להגיע לישראל על פי ההבטחות המקוריות, קיה EV6 מגיעה היום (ב') לישראל. מדובר בדגם חשמלי יעודי שמבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP המצוינת של היצרנית הקוריאנית, אותה אחת שמשמשת גם את יונדאי איוניק 5 וג'נסיס GV60. המחיר שהוצמד ל-EV6 עומד על 249 אלף שקלים לגרסת ההנעה האחורית או 299 אלף שקלים לגרסת ההנעה הכפולה - גבוה בכ-44-49 אלף שקלים ממחירה של האיוניק 5. נציין כי המחיר שהוצג היום הוא למלאי זמין של קצת יותר ממאה יחידות. המשלוחים הבאים יגיעו ככל הנראה אחרי הרבעון הראשון של 2023 ויתכן שיתייקרו בהתאם לעליית המס המתוכננת.
על אף שבעולם קיה EV6 משווקת גם בגרסת בסיס מוזלת, אבל אלינו היא מגיעה רק עם הסוללות הגדולות בהיצע (77.4 קוט"ש) שמאפשרות טווח נסיעה של 528 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית (229 כ"ס), או 484 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה (325 כ"ס). בשני המקרים מדובר בטווח עדיף על זה של האחות לבית יונדאי, שמסתפקת ב-481 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית או 430 בהנעה הכפולה.
הביצועים של השתיים כמעט זהים, עם יתרון זניח של עשירית השניה בתאוצה של הקיה, בגרסת הבסיס, שעושה זאת בתוך 7.3 שניות. גרסאות ההנעה הכפולה בשני הדגמים רושמות נתון תאוצה פנטסטי של 5.2 שניות.
בהשוואה לאיוניק 5, ה-EV6 ארוכה ב-4.5 ס"מ (468 ס"מ) אבל נמוכה ב-5.5 ס"מ (155 ס"מ), עם בסיס גלגלים קצר ב-10 ס"מ (290 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 520 ליטר מאחור (11 ליטר פחות מיונדאי), ו-52 ליטר בתא מתחת למכסה הקדמי בגרסת ההנעה האחורית (5 ליטר פחות) ו-20 ליטר בלבד בגרסת ההנעה הכפולה (4 ליטר פחות). לשתיהן כושר גרירה נדיב של 1,600 ק"ג.
גרסת ההנעה האחורית של ה-EV6 תשווק ברמת גימור המכונה "פרימיום" וכוללת בין היתר מסך מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי, שניהם בגודל 12.3 אינץ', בקרת אקלים תלת-איזורית, חיישני חניה היקפיים, בלם יד חשמלי, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, ריפוד עור משולב בד, כניסה והנעה ללא מפתח עם הנעה מרחוק, טעינה אלחוטית, תאורת אווירה, חלון שמש בגג, תאורת לד ראשית וחישוקי "19 קלים.
גרסת ההנעה הכפולה תשווק במפרט עשיר יותר ברמת הגימור GT ליין, ותציע בנוסף גם מצלמות היקפיות, תצוגת שטחים מתים בצילום חי על גבי לוח המחוונים, מערכת לחניה אוטומטית, כוונון חשמלי למושב הנוסע, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים ולגלגל ההגה, ריפוד זמש, דלת תא מטען חשמלית, תאורת מטריקס-לד ומתאם V2L לטובת אספקת חשמל לאביזרים חיצוניים.
מפרט הבטיחות זהה בשתי הגרסאות וכולל 7 כריות אוויר (עם כרית מרכזית בין הנהג לנוסע), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי תנועה חוצה בצמתים, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים כולל מניעת מעבר לנתיב לא פנוי, התרעה על פתיחת דלת במעבר רכב חולף ומערכת התרעה על שכחת ילדים מאחור הכוללת חיישן תנועה.
למאמר זה התפרסמו 20 תגובות