בקצרה:
- מתיחת פנים מקיפה למסחריות של פיג'ו, סיטרואן, אופל ופיאט
- דגמי טויוטה המקבילים צפויים לקבל עדכון דומה בהמשך
- השיווק בישראל יפתח במהלך השנה הבאה
המסחריות מתחדשות: קונצרן סטלנטיס, המאגד תחתיו 13 מותגי רכב שונים, הכריז על מקצה שיפורים מקיף לדגמים המסחריים הפופולאריים של פיג'ו, סיטרואן, אופל ופיאט. מדובר למעשה בשלושה דגמים בסך הכל, שנמכרים תחת ארבעת המותגים השונים - כאשר השניים הקטנים מתוכם נמכרים גם תחת סמל טויוטה, בעוד הדגם הגדול במשפחה נמכר גם בארה"ב תחת השם "ראם פרומאסטר".
עוד טווח לקטנים: רביעיית הטנדרונים הקומפקטיים, סיטרואן ברלינגו, פיג'ו פרטנר, אופל קומבו ופיאט דובלו, זכו למראה מעודכן עם בידול בעיקר בחזית. הסיטרואן קיבל את סמל המותג החדש, בפיג'ו הוחלפו יחידות התאורה לכאלו עם מוטיב "טופרי האריה", באופל הוצגה חזית ה"ויזור" המשותפת גם לדגמים הפרטיים של המותג ובפיאט השינוי מינורי יותר, וכולל עדכון קוסמטי בלבד לסבכה הקדמית.
בתא הנוסעים כוללים הארבעה עיצוב חדש לגלגל ההגה והבטחה לאיכות חומרים משופרת, וכן מסך מגע חדש בגודל "10 עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, למעט בגרסאות הבסיס שכמו ב-C3 יציעו מתקן לעיגון הסלולארי ואפליקציה להפעלת מערכות המדיה ברכב במקום המסך המקורי. בנוסף תוצע מראה מרכזית דיגיטלית המבוססת על תצוגה משתי מצלמות חיצוניות ו-12 חיישני חניה היקפיים. בסיטרואן נוספו גם מושבי הנוחות המוכרים מה-C5 איירקרוס ומדגמים נוספים של המותג, בעוד אופל יציע תאורת מטריקס-לד כאופציה.
היצע מנועי הבעירה הפנימית לא השתנה, והוא יכלול כבעבר מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.2 ליטר (110 כ"ס) או מנועי דיזל בנפח 1.5 ליטר (100 או 130 כ"ס). המנוע החשמלי יציע גם הוא הספק דומה של 136 כ"ס עם סוללת 50 קוט"ש כבעבר, אך שורת עדכונים - שלא פורט לגביהם - הביאו לשיפור ניכר בטווח הנסיעה, מ-285 ק"מ בדגם היוצא ל-330 ק"מ בדגם העדכני. בנוסף תוצע מעתה משאבת חום לטובת עבודה יעילה יותר בתנאי מזג אוויר קרים, וכן מנופים מאחורי ההגה לשליטה ב-3 רמות שונות של בלימה רגנרטיבית. קצב הטעינה המהירה עומד על 100 קילוואט כבעבר.
מימן לדגמי הביניים: סיטרואן ג'מפי, פיג'ו אסקפרט, אופל ויוארו ופיאט סקודו זכו גם הם לעדכון עיצובי דומה, אך הבשורה העיקרית כאן היא המעבר לייצור סדרתי של דגמי המימן על גבי פס הייצור של דגמי החשמל, במקום בסדנת ההסבה בגרמניה שהוגבלה לכמויות יצור מעטות.
בנוסף יוצעו כל הדגמים עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10, מסך מגע בגודל "5 כסטנדרט או "10 בגרסאות הבכירות, גלגל הגה שונה עם תוספת של פקדים חדשים, טעינה אלחוטית לסלולארי, מראה מבוססת מצלמה ותאי אחסון נוספים. בנוסף, ההגה האלקטרו-הידראולי הוחלף בהגה חשמלי לטובת תמרון קל יותר ולטובת שילוב מערכות בטיחות נוספות, ואלה הורחבו משמעותית ויכללו מעתה גם בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעת עייפות, זיהוי תמרורים מורחב ועוד.
גם כאן היצע המנועים לא השתנה, והוא יכלול מנועי דיזל בהספקים של 120, 145 או 180 כ"ס, בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית. המנוע החשמלי יציע כבעבר 136 כ"ס עם סוללת 50 קוט"ש וטווח של 224 ק"מ (3+) או עם סוללת 75 קוט"ש וטווח של 350 ק"מ (20+).
חשמל משודרג לגדולים: פיאט דוקאטו, שהיה רב המכר של הקטגוריה במשך שנים ארוכות, שווק עד כה עם יחידת הנעה חשמלית שונה מזו של יתר האחים, פיג'ו בוקסר, סיטרואן ג'אמפר ואופל מובאנו. כעת כל השלושה מקבלים יחידת הנעה חדשה עם שדרוג משמעותי ביכולות. במקרה של האח החמישי במשפחה, ראם פרומאסטר, זו הפעם הראשונה בה מוצעת אופציה חשמלית.
הספק המנוע החשמלי של המסחריות הגדולות יעמוד מעתה על 270 כ"ס, כפול מהדגמים היוצאים, בעוד קיבולת הסוללה שנעה בין 37 ל-79 קוט"ש עלתה ל-110 קוט"ש, ותאפשר נסיעה לטווח של 420 ק"מ - לעומת 280 לכל היותר עד כה. בנוסף, טעינה ביתית תלת פאזית תוצע כסטנדרט ותאפשר את מילוי הסוללות בתוך קצת פחות מ-12 שעות, בעוד קצב הטעינה המהירה עלה ל-150 קילוואט ויאפשר טעינה מ-0 ל-80% בתוך 55 דקות. הבלימה הרגנרטיבית תישלט גם כאן באמצעות מנופים מאחורי ההגה, שיאפשרו בחירה בין ארבע רמות שונות.
היצע מנועי הדיזל יכלול מעתה מנועים בהספק של 120, 140 או 180 כ"ס, בכל המקרים מנפח של 2.2 ליטרים ועם אופציה לתיבת 8 הילוכים אוטומטית בשני המנועים החזקים. הנעת מימן תצטרף במהלך השנה הבאה. נציין כי ראם פרומאסטר הוצע עד כה עם מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר (280 כ"ס) שבשלב זה לא נמסרו לגביו פרטים.
בנוסף יציעו המסחריות הגדולות גם תאורת לד יעילה מבעבר, עיצוב אוירודינאמי יותר עם עדכון לפגושים, לסבכה הקדמית ולמראות הצד ויחידות תאורה שונות מאחור. בתא הנוסעים ניתן יהיה לפגוש בדיפוני דלתות משודרגים, לוח מחוונים דיגיטלי ומראה מרכזית מבוססת מצלמה.